Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2020 | Biological evolution and creationism from the perspective of graduate students of Biological Sciences | Leão, Isabela Maria Silva; Costa, Fernanda de Jesus; Carvalho, Graça Simões de, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Dez-2017 | Biology teachers’ conceptions about the origin of life in Brazil, Argentina, And Uruguay: a comparative study | Silva, Heslley Machado; Clément, Pierre; Leão, Isabela Maria Silva, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Biology teachers’ conceptions of Humankind Origin across secular and religious countries: an international comparison | Silva, Heslley Machado; Oliveira, Alandeon W.; Belloso, Gabriela Varela, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2015 | Can one accept the Theory Of Evolution and believe in God as well? | Silva, Heslley Machado; Gibram, Daiana Evilin; Tracana, Rosa Branca, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Fev-2014 | Conceptual change about evolution and origins of life throughout an undergraduate course of biological sciences | Silva, Heslley Machado; Araújo, Elaine Sandra Nicolini Nabuco de; Gibram, Daiana Evilin, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2015 | Does the scientific progress dispense the teaching of biological evolution? | Silva, Heslley Machado; Gibram, Daiana Evilin; Carvalho, Graça Simões de | Artigo | Acesso aberto |
2024 | Fake news about the environment: how Brazilien, Colombian, and Mexican science teachers react | Silva, Heslley Machado; Peñaloza, Gonzalo; Cardoso, Paula, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2022 | Percepciones de profesores de biología, de tres países latinoamericanos, sobre las creencias del origen humano | Silva, Heslley Machado; Peñoloza, Gonzalo; Garros, Tiago, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Jul-2015 | A percepção de futuros professores de pedagogia e ciências biológicas sobre a origem do homem | Gibram, Daiana Evilin; Silva, Heslley Machado; Carvalho, Graça Simões de | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
15-Jun-2016 | A percepção sobre a hipótese do design inteligente no Brasil (Minas Gerais) | Silva, Heslley Machado; Carvalho, Graça Simões de; Silva, Paloma Rodrigues, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Teleological vs. Scientific views of evolution theory among high school biology teachers in Argentina, Brazil, and Uruguay | Silva, Heslley Machado; Peñoloza, Gonzalo; Michaels, Robert A., et al. | Artigo | Acesso aberto |
2019 | The human species origin: views of biology teachers from three Latin American countries | Silva, Heslley Machado; Mortimer, Eduardo Fleury; Andres Diaz, Martin, et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2016 | The origin of man: Biological Sciences and Pedagogy students’ conceptions | Rocha, Laucélly Barbara Avelar; Silva, Heslley Machado; Carvalho, Graça Simões de | Artigo | Acesso aberto |
2015 | The perspective of science and religion in high school biology teachers in Argentina, Brazil and Uruguay: a comparative study | Silva, Heslley Machado; Mortimer, Eduardo Fleury; Gibram, Daiana Evilin, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Nov-2014 | The teaching of biological evolution: is it essential to the scientific progress? | Silva, Heslley Machado; Gibram, Daiana Evilin; Carvalho, Graça Simões de | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |