Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por editoras 13012
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 3-22 de um total de 1227 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
17-Abr-2012
About birnbaum-saunders distributions based on the Johnson system
Athayde, Emilia
;
Azevedo, Cecília Maria
;
Leiva, Víctor
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2012
Academic development as educational inquiry? Insights from established practices
Hattum-Janssen, Natascha van
;
Morgado, José Carlos
;
Vieira, Flávia
Artigo
Acesso restrito UMinho
2016
Academic job satisfaction and motivation : findings from a nationwide study in Portuguese higher education
Taylor, Maria de Lourdes Machado
;
Soares, Virgilio Meira
;
Brites, Rui
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2014
Academics perception towards various water reuse options: University of Trás-os-Montes e Alto Douro - UTAD Campus (Portugal) as a case study
Matos, Cristina
;
Friedler, Eran
;
Monteiro, Ana
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2014
Accounting as a technology of government in the Portuguese empire: the development, application and enforcement of accounting rules during the Pombaline Era (1761-1777)
Gomes, Delfina
;
Carnegie, Garry D.
;
Rodrigues, Lúcia Lima
Artigo
Acesso aberto
Jun-2004
The accuracy of student grading in first year engineering courses
Hattum-Janssen, Natascha van
;
Pacheco, José Augusto
;
Vasconcelos, Rosa
Artigo
Acesso aberto
2017
Achieving scientific excellence: an exploratory study of the role of emotional and motivational factors
Araújo, Liliana S.
;
Cruz, José Fernando A.
;
Almeida, Leandro S.
Artigo
Acesso aberto
2020
Acid and enzymatic extraction of collagen from Atlantic cod (Gadus Morhua) swim bladders envisaging health-related applications
Sousa, R. O.
;
Alves, Ana Luísa Silva
;
Carvalho, Duarte Nuno
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2-Jan-2017
Active learning in engineering education: a (re)introduction
Lima, Rui M.
;
Andersson, Pernille Hammar
;
Saalman, Elisabeth
Editorial em revista
Acesso aberto
13-Fev-2022
Activity based simulation - A modeling tool for new teaching-learning strategies
Pereira, Guilherme
;
Vieira, António Amaro Costa
;
Machado, Ricardo J.
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2022
Adaptation and psychometric validation of a questionnaire about organizational safety culture and climate for the Brazilian reality
Neto, Hernani Veloso
;
Arezes, P.
;
Barkokebas Junior, Beda
Artigo
Acesso restrito UMinho
18-Mar-2013
Adaptation of SBToolPT to office buildings
Barbosa, José Amarilio
;
Bragança, L.
;
Mateus, Ricardo
Artigo
Acesso restrito UMinho
2023
Addressing the challenges with bacterial vaginosis pharmacotherapy
Cerca, Nuno
Editorial em revista
Acesso aberto
2000
Adhesion of Alcaligenes denitrificans to polymeric materials : the effect of divalent cations
Teixeira, P.
;
Oliveira, Rosário
Artigo
Acesso aberto
2018
Adult and permanent education in times of crisis: a critical perspective based on Freire and Gelpi
Lima, Licínio C.
Artigo
Acesso restrito autor
2023
Advances on diagnosis of Helicobacter pylori infections
Sousa, Cláudia Sofia Cunha
;
Ferreira, Rute Vanessa Novais
;
Santos, Sílvio Roberto Branco
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
1-Ago-2012
Adverse childhood experiences, crime and health
Alves, Joana Ferreira Cardoso
;
Maia, Ângela
Resumo em ata de conferência
Acesso aberto
2016
Affective resonance in response to others' emotional faces varies with affective ratings and psychopathic traits in amygdala and anterior insula
Seara-Cardoso, Ana
;
Sebastian, Catherine L.
;
Viding, Essi
, et al.
Artigo
Acesso aberto
15-Set-2022
After “The Iron Throne”: what two YouTube fan-channels discussed following the end of Game of Thrones
Moura, Pedro
;
Mourão, Marisa
;
Barbosa, Marta Isabel Eusébio
Artigo
Acesso aberto
2021
After-school time use of urban adolescents: Effects on achievement, problem behaviors, and happiness
Martins, Paula Cristina
;
Oliveira, Vítor Hugo Pereira
;
Mendes, Sílvia Maria
, et al.
Artigo
Acesso aberto