Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 4393
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 20-39 de um total de 48 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
26-Mai-2023
Language balance rather than age of acquisition: a study on the cross-linguistic gender congruency effect in Portuguese–German bilinguals
Sá-Leite, Ana Rita
;
Flores, Cristina
;
Eira, Carina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2012
Lexical and semantic representations in the acquisition of L2 cognate and non-cognate words: Evidence from two learning methods in children
Comesaña, Montserrat
;
Soares, Ana Paula
;
Sánchez-Casas, Rosa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
Lexico-syntactic interactions during the processing of temporally ambiguous L2 relative clauses: An eye-tracking study with intermediate and advanced Portuguese-English bilinguals
Soares, Ana Paula
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Ferreira, Marisa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2018
Lexico-syntactic interactions in the resolution of relative clause ambiguities in a second language (L2): The role of cognate status and L2 proficiency
Soares, Ana Paula
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Comesaña, Montserrat
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Jun-2008
O léxico bilingue: Um léxico ou dois? Eis a questão…
Comesaña, Montserrat
;
Fraga, Isabel
;
Perea, Manuel
, et al.
Capítulo de livro
Acesso aberto
2019
List composition effect on cognate and non-cognate word acquisition in children
Comesaña, Montserrat
;
Moreira, Ana J.
;
Valente, Daniela
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2015
Memory for emotional words: The role of semantic relatedness, encoding task and affective valence
Ferre, Pilar
;
Fraga, Isabel
;
Comesaña, Montserrat
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
8-Jul-2021
Of beavers and tables: the role of animacy in the processing of grammatical gender within a picture-word interference task
Sa-Leite, Ana Rita
;
Haro, Juan
;
Comesaña, Montserrat
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2015
On the advantages of word-frequency and contextual diversity measures extracted from subtitles: the case of Portuguese
Soares, Ana Paula
;
Machado, João F.
;
Costa, Ana
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
Jan-2016
On the nature of consonant-vowel differences in letter position coding: evidence from developing and adult readers
Comesaña, Montserrat
;
Soares, Ana Paula
;
Marcet, Ana
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
2012
On the role of the upper part of words in lexical access : evidence with masked priming
Perea, M.
;
Comesaña, Montserrat
;
Soares, Ana Paula
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2010
P-PAL: uma base lexical com índices psicolinguístico do português europeu
Soares, Ana Paula
;
Comesaña, Montserrat
;
Iriarte Sanromán, Álvaro
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2018
Portuguese norms of name agreement, concept familiarity, subjective frequency and visual complexity for 150 colored and tridimensional pictures
Soares, Ana Paula
;
Pureza, Rita
;
Comesaña, Montserrat
Artigo
Acesso restrito UMinho
2018
Procura-PALavras (P-PAL): A Web-based interface for a new European Portuguese lexical database
Soares, Ana Paula
;
Iriarte Sanromán, Álvaro
;
Almeida, J. J.
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2014
Procura-PALavras (P-PAL): uma nova medida de frequência lexical do português europeu contemporâneo
Soares, Ana Paula
;
Iriarte Sanromán, Álvaro
;
Almeida, J. J.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
3-Jul-2019
Psycholinguistic variables in visual word recognition and pronunciation of European Portuguese words: a mega-study approach
Soares, Ana Paula
;
Lages, Alexandrina
;
Silva, Ana
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2010
Semantic representations of new cognate vs. non cognate words: evidence from two second language learning methods
Comesaña, Montserrat
;
Soares, Ana Paula
;
Lima, Cátia
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2010
Sentence-final word completion norms for European Portuguese children and adolescents
Pinheiro, Ana P.
;
Soares, Ana Paula
;
Comesaña, Montserrat
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2013
Syllabic pseudohomophone priming in tip-of-the-tongue states resolution: The role of syllabic position and number of syllables
Pureza, Rita
;
Soares, Ana Paula
;
Comesaña, Montserrat
Artigo
Acesso restrito UMinho
2012
The adaptation of the Affective Norms for English Words (ANEW) for European Portuguese
Soares, Ana Paula
;
Comesaña, Montserrat
;
Pinheiro, Ana P.
, et al.
Artigo
Acesso aberto