Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2024 | Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning | Mena, Juanjo; Flores, Maria Assunção; Fernandes, Eva Lopes, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
2024 | Online learning, perceived difficulty and the role of feedback in COVID-19 times | Flores, Maria Assunção; Simão, Ana Margarida Veiga; Ferreira, Paula Costa, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
Abr-2024 | Early childhood educators' knowledge of language development: an integrative literature review | Santos, Jessica Blanca; Jurdi, Andrea Perosa Saigh; Cruz-Santos, Anabela | Artigo | Acesso aberto |
Fev-2024 | Educação bilingue para pessoas surdas: do que estamos falando e como acontece no Brasil | Jesus, Francislene Cerqueira de; Almeida, Wolney Gomes; Cruz-Santos, Anabela, et al. | Artigo | Acesso aberto |
7-Mai-2024 | Teachers’ beliefs and practices to support emergent literacy development in preschool education: The moderating role of continuous training | Cadime, Irene Maria Dias; Alves, Diana; Mendes, Sofia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Abr-2024 | The effects of implementing the strategy of semantic feature analysis (SFA) in promoting vocabulary in school-aged Portuguese children in inclusive schools | Verde, Elisabete; Oliveira, Sílvia; Cruz-Santos, Anabela, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Abr-2024 | Language assessment of preschool and school-age children at risk for language disorders in residential care settings | Miranda, Sandra Isabel; Cruz-Santos, Anabela | Artigo | Acesso aberto |
8-Out-2022 | Content validity and preliminary structural validity of the sensory integration infant routines questionnaire | Lucas, Catia Couco; Pereira, Ana Paula da Silva; Almeida, Leandro da Silva, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2022 | Routine-based interview in early intervention: professionals' perspectives | Pereira, Ana Paula da Silva; Jurdi, Andrea; Silva Reis, Helena Isabel, et al. | Artigo | Acesso aberto |
1-Jan-2023 | A “life of optimism” in curriculum, teaching, and teacher education: the legacy of Miriam Ben-Peretz | Craig, Cheryl J.; Flores, Maria Assunção; Orland-Barak, Lily | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
1-Jan-2023 | Remote teaching in times of COVID-19: teachers’ adaptation and pupil level of participation | Flores, Maria Assunção; Barros, Alexandra; Veiga Simão, Ana Margarida, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
Jan-2024 | As canções infantis na creche e jardim de infância: conhecer os animais através da música | Mendes, Daniela Filipa Soares; Pacheco, António | Artigo | Acesso aberto |
18-Dez-2023 | RAWS4all project: validation of a new silicone model for robotic TAPP inguinal hernia repair | Gonçalves, Mário Rui; Morales-Conde, Salvador; Reis, Sofia Gaspar, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2024 | Assessment of math abilities before school entry: a tool development | Cruz, Joana; Alves, Diana; Carvalho, Marisa, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Dez-2023 | Cognitive auditory training: Comparative impact of telerehabilitation and In-person training | Vendruscolo, Vanissia; Cruz-Santos, Anabela; Morgado, José Carlos | Artigo | Acesso aberto |
Dez-2023 | Panorama das publicações sobre musicoterapia na Revista da Associação Portuguesa de Educação Musical no período de 1972 a 2022 | Vieira, Maria Helena; Martins, Ana Paula Loução | Artigo | Acesso aberto |
2024 | The body/movement object and instrumental reason: Implications for physical education/sport | Galvão, Zenaide; Cunha, António Camilo | Artigo | Acesso aberto |
2024 | The return to physical activity, leisure and sports in nature: The necessary (re)encounter | Cunha, António Camilo; Galvão, Zenaide | Artigo | Acesso aberto |
2024 | Despite everything... competing is important | Cunha, António Camilo; Galvão, Zenaide | Artigo | Acesso aberto |
Set-2023 | Avaliação da linguagem em crianças de idade pré-escolar e escolar em acolhimento residencial | Miranda, Sandra Isabel; Cruz-Santos, Anabela | Artigo | Acesso aberto |