Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
18-Jun-2024 | Teacher’s attitudes: revising factor structure and construct validity of the interaction with people with disabilities scale | Martins, Ana Paula Loução; Tomás, Garcia | Artigo | Acesso aberto |
2024 | Beauty and the beast: reading proposals in object-book format | Martins, Diana Maria; Silva, Sara Raquel Reis da | Artigo | Acesso aberto |
1-Jul-2024 | Assessing expressive communication in young children using the Early Communication Indicator-Portugal | Ferreira, Sandra; Cruz-Santos, Anabela; Almeida, Leandro S. | Artigo | Acesso aberto |
2024 | Construção de jogos com futuros professores visando o desenvolvimento da criatividade | Bordini, Letícia Cacciolari; Gomes, Alexandra; Filho, Paulo Sérgio de Camargo | Artigo | Acesso aberto |
2023 | Explorando tarefas matemáticas para a formação de professores do ensino básico: desafios e possibilidades | Gomes, Alexandra; Ferreira, Maria Dores Picão; Gonçalves, Catarina Vasconcelos | Artigo | Acesso aberto |
9-Jun-2024 | Dilemma: do they write with or without the use of ICT? - students’ perceptions | Araújo, Catarina L.; Osório, António José; Martins, Ana Paula Loução | Artigo | Acesso aberto |
Out-2022 | A health promotion intervention for vulnerable schools (BeE-school): a cluster-randomized trial | Rosário, Rafaela; Pereira, Beatriz; Novais, Paulo, et al. | Artigo | Acesso aberto |
13-Nov-2023 | (In)visibilidade das brincadeiras lúdico-agressivas na educação infantil: compreensões a partir das crianças | Barbosa, Raquel Firmino Magalhães; Pereira, Beatriz | Artigo | Acesso aberto |
6-Set-2023 | Estratégias de prevenção e manejo do bullying na escola: uma análise sistemática da literatura | Mônica Tessaro; Trevisol, Maria Teresa Ceron; Pereira, Beatriz, et al. | Artigo | Acesso aberto |
17-Dez-2023 | Tradução, adaptação transcultural e validade de instrumentos de coleta de dados sobre o cyberbullying para o português brasileiro | Oliveira, Paulo Fernandes de; Pereira, Beatriz; Monteiro, Estela Maria Leite Meirelles | Artigo | Acesso aberto |
2024 | Fake news about the environment: how Brazilien, Colombian, and Mexican science teachers react | Silva, Heslley Machado; Peñaloza, Gonzalo; Cardoso, Paula, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2023 | Adolescents who practice physical activity have adequate food choices, regardless of the level of somatic maturation and adiposity | Tozo, Tatiana Aparecida Affornali; Pereira, Beatriz; Brand, Caroline, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2024 | Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning | Mena, Juanjo; Flores, Maria Assunção; Fernandes, Eva Lopes, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
2024 | Online learning, perceived difficulty and the role of feedback in COVID-19 times | Flores, Maria Assunção; Simão, Ana Margarida Veiga; Ferreira, Paula Costa, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
Abr-2024 | Early childhood educators' knowledge of language development: an integrative literature review | Santos, Jessica Blanca; Jurdi, Andrea Perosa Saigh; Cruz-Santos, Anabela | Artigo | Acesso aberto |
Fev-2024 | Educação bilingue para pessoas surdas: do que estamos falando e como acontece no Brasil | Jesus, Francislene Cerqueira de; Almeida, Wolney Gomes; Cruz-Santos, Anabela, et al. | Artigo | Acesso aberto |
7-Mai-2024 | Teachers’ beliefs and practices to support emergent literacy development in preschool education: The moderating role of continuous training | Cadime, Irene Maria Dias; Alves, Diana; Mendes, Sofia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Abr-2024 | The effects of implementing the strategy of semantic feature analysis (SFA) in promoting vocabulary in school-aged Portuguese children in inclusive schools | Verde, Elisabete; Oliveira, Sílvia; Cruz-Santos, Anabela, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Abr-2024 | Language assessment of preschool and school-age children at risk for language disorders in residential care settings | Miranda, Sandra Isabel; Cruz-Santos, Anabela | Artigo | Acesso aberto |
8-Out-2022 | Content validity and preliminary structural validity of the sensory integration infant routines questionnaire | Lucas, Catia Couco; Pereira, Ana Paula da Silva; Almeida, Leandro da Silva, et al. | Artigo | Acesso aberto |