Percorrer por autor 5632 Subscrever estatísticas do autor Autor

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ou inserir as letras iniciais:  

Mostrar 14-29 de um total de 29 resultados. < anterior 
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2016Hemispheric asymmetries in subcortical visual and auditory relay structures in congenital deafnessAmaral, L.; Costa, Ana Ganho Ávila; Osório, Ana Alexandra Caldas, et al.ArtigoAcesso restrito autor
2012How executive functions are related to intelligence in Williams syndromeOsório, Ana Alexandra Caldas; Cruz, Raquel; Sampaio, Adriana, et al.ArtigoAcesso aberto
2011Individual and relational contributions to parallel and joint attention in infancyOsório, Ana Alexandra Caldas; Martins, Carla; Meins, Elizabeth, et al.ArtigoAcesso aberto
Nov-2016Infants’ style of emotion regulation with their mothers and fathers: concordance between parents and the contribution of father–infant interaction qualityMartins, Eva Costa; Soares, Isabel; Martins, C., et al.ArtigoAcesso restrito autor
2018Insights on Social Behavior From Studying Williams SyndromeSampaio, Adriana; Belsky, Jay; Soares, Isabel, et al.ArtigoAcesso restrito UMinho
2013Joint attention at 10 months of age in infant–mother dyads: contrasting free toy-play with semi-structured toy-playMateus, Vera; Martins, C.; Osório, Ana Alexandra Caldas, et al.ArtigoAcesso restrito autor
Mai-2014Joint attention with the mother and the father at 10 months of ageMartins, C.; Mateus, Vera; Osório, Ana Alexandra Caldas, et al.ArtigoAcesso restrito autor
Fev-2017Maternal and paternal mental-state talk and executive function in preschool childrenBaptista, Joana; Osório, Ana; Martins, Eva Costa, et al.ArtigoAcesso restrito UMinho
2019Maternal interactive behaviours in parenting children with Williams Syndrome and Autism Spectrum Disorder: Relations with emotional/behavioural problemsBaptista, Joana; Sampaio, Adriana; Fachada, Inês Maria Andrês, et al.ArtigoAcesso restrito UMinho
2012Maternal verbal scaffolding within a narrative elicitation task in children of preschool ageCarvalho, Joana; Martins, C.; Martins, Eva Costa, et al.ArtigoAcesso aberto
Dez-2011Metodologias de avaliação do desenvolvimento da cognição social da infância até à idade pré-escolarOsório, Ana Alexandra Caldas; Castiajo, Paula Maria Santos; Ferreira, Raquel, et al.ArtigoAcesso aberto
2013Neuroanatomic and neurocognitive phenotype in Williams syndromeSampaio, Adriana; Osório, Ana Alexandra Caldas; Fernandez, Montse, et al.ArtigoAcesso restrito UMinho
2014A psicologia como neurociência cognitiva: implicações para a compreensão dos processos básicos e suas aplicaçõesGonçalves, Óscar F.; Sampaio, Adriana; Mesquita, Ana Raquel Marcelino, et al.ArtigoAcesso aberto
2017Psychopathology and behavior problems in children and adolescents with Williams syndrome: distinctive relationships with cognitionOsório, Ana Alexandra Caldas; Rossi, Natalia F.; Gonçalves, Óscar F., et al.ArtigoAcesso restrito autor
19-Nov-2013Scaffolding verbal materno e coerência estrutural narrativa da criança em idade pré-escolarCarvalho, Joana; Osório, Ana Alexandra Caldas; Martins, Eva Costa, et al.ArtigoAcesso restrito autor
2013Why do only some institutionalized children become indiscriminately friendly? Insights from the study of Williams syndromeSoares, Isabel; Belsky, Jay; Mesquita, Ana Raquel Marcelino, et al.ArtigoAcesso aberto