Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 2049
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 38-57 de um total de 114 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
Mai-2015
Facilitative effect of cognate words vanishes when reducing the orthographic overlap: the role of stimuli list composition
Comesaña, Montserrat
;
Ferré, Pilar
;
Romero, Joaquim José Barbosa
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
Abr-2007
Field dependence-independence and career counseling : directions for research
Guisande, M. Adelina
;
Páramo, M. Fernanda
;
Soares, Ana Paula
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Jun-2014
Free associate norms for 139 European Portuguese words for children from different age groups
Comesaña, Montserrat
;
Isabel Fraga
;
Moreira, Ana Júlia
, et al.
Artigo
Acesso aberto
9-Jul-2013
Frequency of TERT promoter mutations in human cancers
Vinagre, João
;
Almeida, Ana
;
Pópulo, Helena
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2011
Genetic alterations in poorly differentiated and undifferentiated thyroid carcicomas
Soares, Paula
;
Lima, Jorge
;
Almeida, Ana
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2016
Hotspot TERT promoter mutations are rare events in testicular germ cell tumors
Cárcano, Flavio Mavignier
;
Vidal, Daniel Onofre
;
Lengert, André van Helvoort
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
23-Jun-2021
How deep is your emotion? Emojis facial expressions on the emotional processing of text messages
Soares, Ana Paula
;
Costa, Marcia Filipa
;
Oliveira, Helena Mendes
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2018
How letter order is encoded in bilingual reading? The role of deviant-letter position in cognate word recognition
Comesaña, Montserrat
;
Coelho, Rui
;
Oliveira, Helena
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
Dez-2011
Impact of EGFR genetic variants on glioma risk and patient outcome
Costa, Bruno Marques
;
Pereira, Marta Viana
;
Fernandes, Ricardo
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2016
A importância do teste de plausibilidade na validação de frases em experimentos psicolinguísticos
Moraes, Berla Moreira
;
Leite, Jan Edson R.
;
Soares, Ana Paula
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
2004
Integración y adaptación académica en la universidad: estudio considerando la titulación y el sexo
Almeida, Leandro S.
;
Soares, Ana Paula
;
Freitas, Ana
Artigo
Acesso aberto
2005
Integração académica de estudantes universitários : contributos para a adaptação e validação do QVA-r no Brasil
Granado, José Inácio F.
;
Santos, Acácia Aparecida A.
;
Almeida, Leandro S.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
11-Jan-2023
Is there an early morphological decomposition during L2 lexical access? A meta-analysis on the morphological priming effect
Fernandes, Ana Isabel
;
Luna, Karlos
;
Soares, Ana Paula
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2016
Is VIRTU4L Larger Than VIR7UAL?: automatic processing of number quantity and lexical representations in leet words
García-Orza, Javier
;
Comesaña, Montserrat
;
Piñeiro, Ana
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
23-Fev-2022
Learning words while listening to syllables: electrophysiological correlates of statistical learning in children and adults
Soares, Ana Paula
;
Gutierrez-Dominguez, Francisco-Javier
;
Lages, Alexandrina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2012
Lexical and semantic representations in the acquisition of L2 cognate and non-cognate words: Evidence from two learning methods in children
Comesaña, Montserrat
;
Soares, Ana Paula
;
Sánchez-Casas, Rosa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
Lexico-syntactic interactions during the processing of temporally ambiguous L2 relative clauses: An eye-tracking study with intermediate and advanced Portuguese-English bilinguals
Soares, Ana Paula
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Ferreira, Marisa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2018
Lexico-syntactic interactions in the resolution of relative clause ambiguities in a second language (L2): The role of cognate status and L2 proficiency
Soares, Ana Paula
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Comesaña, Montserrat
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
List composition effect on cognate and non-cognate word acquisition in children
Comesaña, Montserrat
;
Moreira, Ana J.
;
Valente, Daniela
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2021
Literacy effects on artificial grammar learning (AGL) with letters and colors: Evidence from preschool and primary school children
Soares, Ana Paula
;
Silva, Rosa
;
Faria, Frederica
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho