Search

.

Current filters:

Use filters to refine the search results.

 |          

Item hits: Results 1-10 of 16 (Search time: 0.016 seconds).
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2016Ensino de frações no 1.º ciclo do ensino básico: o significado quocienteCardoso, Paula; Mamede, EmaConference paperRestricted access (Author)
2015Exploring young children’s reasoning and naming of fractionsMamede, EmaConference paperOpen access
2015Portuguese and Brazilian children understanding the inverse relation between quantities: the case of fractionsMamede, Ema; Dorneles, Beatriz V.; Vasconcelos, Isabel C. P.Conference paperOpen access
2015Sixth-graders interpretation of information using bar graphs and isolated casesMamede, Ema; Carvalho, LilianeConference paperRestricted access (Author)
2017Descobrir figuras geométricas no pré-escolarBalinha, Filipa; Mamede, EmaPosterRestricted access (Author)
Sep-2011A comunicação matemática: uma análise da prática de professores do 1.º ciclo do ensino básicoAlves, Lúcia; Mamede, EmaConference paperRestricted access (UMinho)
2011Learning fractions with understandingMamede, Ema; Oliveira, ManuelaConference paperRestricted access (UMinho)
Sep-2011O conhecimento dos significados de fracção de professores do 1.º ciclo do ensino básicoCardoso, Paula; Mamede, EmaConference paperRestricted access (UMinho)
2011O raciocínio multiplicativo em crianças do pré-escolarMamede, Ema; Soutinho, FlorbelaPanel presentationRestricted access (UMinho)
Sep-2011O raciocínio aditivo e multiplicativo em crianças do pré-escolarSoutinho, Florbela; Mamede, EmaConference paperRestricted access (UMinho)