Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1822/81008

TitleInterpersonal relationships among university students: a randomized longitudinal effectiveness evaluation study
Other titlesRelações interpessoais entre estudantes universitários: um estudo longitudinal randomizado de avaliação da eficácia
Author(s)Costa, Ana Rita Almeida Alves da
Machado, José Cunha
Santos, Martim
Pereira, M. Graça
Remondes-Costa, Sónia
KeywordsRelaxation
Emotional regulation
Interpersonal relationships
Cognitive functioning
Sociability
Relaxamento
Regulação emocional
Relações interpessoais
Funcionamento cognitivo
Sociabilidade
Issue dateSep-2022
PublisherLatin American Publicações
JournalLatin American Journal of Development (LAJD)
Abstract(s)Relaxation is a coping mechanism that helps to regulate emotions and is associated with prosocial responses. This paper included two studies: 1) a randomized clinical trial conducted with 139 university students who participated in a relaxation program and were assessed on interpersonal relationships over time; 2) a correlational study that assessed the relationship between emotional regulation, cognitive functioning, the importance attributed to sociability, and interpersonal relationships. Results revealed that interpersonal relationships did not change over time due to the relaxation intervention. The importance attributed to sociability played a moderating role in the relationship between emotional regulations and interpersonal relationships. The results suggest the need for further studies and emphasises the critical role of emotional regulation skills in university students.
O relaxamento é um mecanismo que ajuda a regular as emoções e está associado a respostas prosociais. Este trabalho incluiu dois estudos: 1) um ensaio clínico randomizado realizado com 139 estudantes universitários que participaram de um programa de relaxamento e foram avaliados sobre as relações interpessoais ao longo do tempo; 2) um estudo correlacional que avaliou a relação entre regulação emocional, funcionamento cognitivo, a importância atribuída à sociabilidade e as relações interpessoais. Os resultados revelaram que as relações interpessoais não mudaram ao longo do tempo devido à intervenção de relaxamento. A importância atribuída à sociabilidade desempenhou um papel moderador na relação entre a regulação emocional e as relações interpessoais. Os resultados sugerem a necessidade de mais estudos e enfatizam o papel crucial das habilidades de regulação emocional nos estudantes universitários.
TypeArticle
URIhttps://hdl.handle.net/1822/81008
DOI10.46814/lajdv4n5-018
ISSN2674-9297
Publisher versionhttps://ojs.latinamericanpublicacoes.com.br/ojs/index.php/jdev/article/view/1173
Peer-Reviewedyes
AccessOpen access
Appears in Collections:CIPsi - Artigos (Papers)

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