Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/80815

Registo completo
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorFlores, Cristinapor
dc.contributor.authorAlmeida, Letíciapor
dc.date.accessioned2022-11-25T09:19:02Z-
dc.date.available2022-11-25T09:19:02Z-
dc.date.issued2022-10-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1822/80815-
dc.description.abstractThis article presentsa brief discussion of thekey questions which were in the focus ofinterest inresearchon bilingualismin the last five decades, particularly in the field ofbilinguallanguageacquisition. We highlighthow the initially negative view of bilingualismhas changed based on scientific evidence. The overview starts with a discussion ofsome of the paths already taken in research on bilingualism, with a focus on the major findings concerning bilinguallanguagedevelopment and the consequences of these findings for current views of bilingualism. The discussionmoves, then,to the current researchquestions in this field, discussing the different methodologies used, as well as specific advances in the area of clinical linguistics. We conclude with a discussionon the topics that we believe still needfurther investigation, namely the nature of the interactions between the language systems of bilingual speakers and the role of the age of onset of bilingualism.por
dc.language.isoporpor
dc.publisherAssociação Portuguesa de Linguística (APL)por
dc.rightsopenAccesspor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/por
dc.subjectDesenvolvimento linguístico bilinguepor
dc.subjectInterações linguísticaspor
dc.subjectBilinguismo e educaçãopor
dc.subjectPerturbações da linguagempor
dc.subjectMétodos de investigação em bilinguismopor
dc.subjectBilingual language developmentpor
dc.subjectBilingualism and educationpor
dc.subjectResearch methods in bilingualismpor
dc.subjectLanguage disorderspor
dc.subjectCross-linguistic interactionspor
dc.titleInvestigação em bilinguismo. Caminhos percorridos e perspetivas futuraspor
dc.typearticlepor
dc.peerreviewedyespor
oaire.citationStartPage250por
oaire.citationEndPage263por
oaire.citationVolume9por
dc.identifier.doi10.26334/2183-9077/rapln9ano2022mr2por
dc.subject.fosHumanidades::Línguas e Literaturaspor
sdum.journalRevista da Associação Portuguesa de Linguísticapor
oaire.versionAOpor
dc.subject.odsEducação de qualidadepor
Aparece nas coleções:CEHUM - Artigos publicados em revistas

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
151-Article Text-529-1-10-20221025.pdfArtigo631,74 kBAdobe PDFVer/Abrir

Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons Creative Commons

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID