Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
4-Nov-2021 | Despertar Para Aprender: programa de promoção de school engagement em crianças de etnia cigana do 1.º ciclo do ensino básico | Moreira, Tânia Marlene Teixeira | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2019 | Does teacher homework feedback matter to 6th graders' school engagement?: a mixed methods study | Cunha, Jennifer; Rosário, Pedro; Carlos Nunez, Jose, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
19-Nov-2022 | Engagement and disaffection of Roma students from Portugal, Spain, and Romania: a perspective of antecedents, mediators, and outcomes | Costa, Daniela Moreira | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
9-Jul-2018 | Homework monitoring in mathematics: mapping and examining practices of teachers, students and parents | Cunha, Jennifer Silva | Tese de doutoramento | Acesso restrito UMinho |
2016 | Measurement invariance of the Utrecht Work Engagement Scale for Students: A study across secondary school pupils and university students | Cadime, Irene Maria Dias; Lima, Sara; Pinto, Alexandra Marques, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
13-Jun-2022 | Projeto Bússola: Impacto de um School-based Mentoring Program no envolvimento escolar de alunos do Ensino Básico | Martins, Juliana Andreia Oliveira | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2016 | Promoting gypsy children school engagement: a story-tool project to enhance self-regulated learning | Rosário, Pedro; Carlos Nunez, Jose; Vallejo, Guillermo, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2015 | Promoting Gypsy children's school engagement: a story-tool project to enhance self-regulated learning | Pereira, Ana Raquel Gomes | Dissertação de mestrado | Acesso restrito UMinho |
3-Dez-2021 | Promover o envolvimento escolar através de narrativas: um programa no 1.º ciclo do ensino básico | Azevedo, Raquel de Ornelas Pires Mota de | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2015 | Psychometric properties of the Utrecht Work Engagement Scale for Sudents in a Portuguese sample of high school and college students | Lima, Sara Pires | Dissertação de mestrado | Acesso restrito UMinho |
2022 | School engagement in elementary school: a systematic review of 35 years of research | Martins, Juliana Andreia Oliveira; Cunha, Jennifer; Lopes, Silvia, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
13-Jul-2023 | School engagement of children from Roma background: a qualitative study | Castro, Rafael Barreto de | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2016 | Systematic review of school engagement in elementary school: interveners and outcomes | Martins, Juliana Andreia Oliveira | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |