Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2017 | Challenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey | Monteiro, Ana Francisca Cunha; Bento, Marco; Lencastre, José Alberto, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Coding as literacy in preschool: a case study | Monteiro, Ana Francisca; Miranda-Pinto, Maribel; Osório, António José | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Coding as literacy: case studies at pre-primary and elementary school | Monteiro, Ana Francisca; Miranda-Pinto, Maribel; Osório, António José, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2019 | Computational thinking, programming and robotics in basic education: evaluation of an in-service teacher's training b-learning experience | Amante, Lúcia; Souza, Elizabeth Batista De; Quintas-Mendes, António, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2008 | Comunidades na Moodle: Projectos, dinâmicas e intencionalidades | Miranda-Pinto, Maribel; Valente, Luís; Machado, Maria José, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2019 | Curricular integration of computational thinking, programming and robotics in basic education: a proposal for teacher training | Monteiro, Ana Francisca; Miranda-Pinto, Maribel; Osório, António José, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2016 | Digital childhood, risks and opportunities: Why is it so important to listen to children? | Monteiro, Ana Francisca; Osório, António José | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Mai-2011 | Geração digital: ouvindo as crianças falar de oportunidades e riscos online | Monteiro, Ana Francisca; Osório, António José | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2007 | A internet na vida das crianças: Como lidar com perigos e oportunidades | Monteiro, Ana Francisca | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Jul-2022 | Introductory programming in higher education: A systematic literature review | Rodrigues, Gabryella; Monteiro, Ana Francisca; Osório, António José | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2017 | Laboratory of technologies and learning of programming and robotics for pre and primary school | Pinto, M. Santos Miranda; Osório, António José; Monteiro, Ana Francisca, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2008 | Mediação no uso da internet por crianças e jovens: Contornos do problema | Monteiro, Ana Francisca; Osório, António José | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2015 | Novas tecnologias, riscos e oportunidades na perspetiva das crianças | Monteiro, Ana Francisca | Artigo | Acesso aberto |
2022 | Participação computacional na aprendizagem de uma linguagem de programação no ensino superior: um estudo multicasos | Rodrigues, Gabryella; Monteiro, Ana Francisca; Osório, António José | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2017 | Potencialidades e fragilidades de robôs para crianças em idade pré-escolar: 3 a 6 Anos | Miranda-Pinto, Maribel Santos; Monteiro, Ana Francisca; Osório, António José | Artigo | Acesso aberto |
2009 | Riscos de utilização das TIC | Ferreira, Paula; Monteiro, Ana Francisca | Artigo | Acesso aberto |
Nov-2017 | Using mobile apps to promote children and youth online safety: a literature review | Monteiro, Ana Francisca Cunha; Miranda-Pinto, Maribel; Osório, António José | Artigo em ata de conferência | Acesso restrito autor |
25-Nov-2017 | Using mobile apps to promote online safety: advice and support needs from a child and youth centred perspective | Monteiro, Ana Francisca Cunha; Pinto, Maribel; Silva, Carlos, et al. | Comunicação oral | Acesso aberto |
2009 | A utilização da Internet por crianças e jovens: educação ou perda de tempo, risco ou oportunidade? | Monteiro, Ana Francisca; Osório, António José | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |