Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1822/49247

TitleChallenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey
Other titlesDesafios do mobile learning – estudo comparativo sobre a utilização de dispositivos móveis em seis escolas europeias: Itália, Grécia, Polónia, Portugal, Roménia, Turquia
Author(s)Monteiro, Ana Francisca Cunha
Bento, Marco
Lencastre, José Alberto
Pereira, Marcelo
Ramos, Altina
Osório, António José
Silva, Bento Duarte da
KeywordsMobile learning
Pedagogical innovation
Advantages and disadvantages
Inovação educativa
Vantagens e desvantangens
Issue date2017
PublisherUniversidad de A Coruña
JournalRevista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
CitationMonteiro, A., Bento, M., Lencastre, J. A., Pereira, M., Ramos, A., Osório, A. J. & Silva, B. (2017). Challenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, Vol. Extr. (13), 358-362.
Abstract(s)Although mobile technology is not yet widely used in schools, and in some cases even prohibited by internal regulations, the truth is that this technology, besides being a hallmark of contemporary life, is a powerful tool that challenges teachers and students to innovate in teaching learning practices. This article intends to contribute to the understanding of this phenomenon. The article is part of a project called "Bringing life into the classroom: innovative use of mobile devices in the educational process" (BLIC & CLIC), which aims to diagnose the use of mobile devices in the educational context for the development of digital skills by students and school teachers. This diagnosis will be the first "output" of the project, and the results will allow the (re)design of the future interventions that will respond to the general objectives of the project. Keywords: mobile learning, pedagogical innovation; advantages and disadvantages
Embora a tecnologia móvel não seja, ainda, um dispositivo utilizado com muita frequência nas escolas, sendo em algumas até proibido por regulamentos internos, a verdade é que esta tecnologia, para além de ser condição de marca da vida contemporânea, é uma ferramenta poderosa que desafia os professores e os alunos a inovar nas práticas de ensino aprendizagem. Com este artigo pretende-se dar um contributo para a compreensão deste fenómeno. O artigo surge no âmbito de um projeto, denominado “Bringing life into the classroom: innovative use of mobile devices in the educational process” (BLIC&CLIC), tendo como objetivo efetuar uma análise diagnóstica sobre o uso de dispositivos móveis em contexto educativo para o desenvolvimento de competências digitais por estudantes e professores de escolas. Este diagnóstico será o primeiro “output” do projeto, devendo os resultados permitir o (re) desenho das futuras intervenções que responderão aos objetivos gerais do projeto.
TypeArticle
URIhttp://hdl.handle.net/1822/49247
DOI10.17979/reipe.2017.0.13.3229
ISSN1138-1663
e-ISSN2386-7418
Publisher versionThe original publication is available at http://revistas.udc.es/index.php/reipe/article/view/3229/2128
Peer-Reviewedyes
AccessOpen access
Appears in Collections:CIEd - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_Revista_Estudios_Investigación_en_Psicología_y_Educación_BLIC_project.pdf923,2 kBAdobe PDFView/Open

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID