Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2014 | Actual disciplinary knowledge, perceived disciplinary knowledge, teaching experience and teacher’s training for reading instruction: a study with primary Portuguese and American teachers | Lopes, João A.; Spear-Swerling, Louise; Oliveira, Célia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2016 | An evaluation of the Behavior and Instructional Management Scale's psychometric properties using portuguese teachers | Sass, Daniel A.; Lopes, João A.; Oliveira, Célia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
8-Nov-2013 | Capacidade de memória operatória: efeitos das funções inibitórias de restrição, acesso e eliminação da informação | Oliveira, Célia Regina Gomes | Tese de doutoramento | Acesso restrito UMinho |
2013 | Character education in Portugal | Lopes, João A.; Oliveira, Célia; Reed, Lauren, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2009 | Diversidade de resultados no estudo do transtorno de déficit de atenção e hiperatividade | Oliveira, Célia Regina Gomes; Albuquerque, Pedro Barbas | Artigo | Acesso aberto |
2014 | Ensino da leitura no 1.º ciclo do ensino básico: crenças, conhecimentos e formação dos professores | Lopes, João A.; Spear-Swerling, Louise; Oliveira, Célia Regina Gomes, et al. | Capítulo de livro | Acesso aberto |
2018 | Error patterns in Portuguese students' addition and subtraction calculation tasks: Implications for teaching | Watson, S.; Lopes, João A.; Oliveira, Célia Gomes de, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2016 | How portuguese and american teachers plan for literacy instruction | Spear-Swerling, Louise; Lopes, João A.; Oliveira, Célia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
4-Abr-2021 | Inclusive education in Portugal: teachers’ professional development, working conditions, and instructional efficacy | Lopes, João A.; Oliveira, Célia Regina Gomes | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Looking for a pattern: Error analysis as a diagnostic assessment for making instructional decisions to promote academic success | Tabacu, Lucia M.; Watson, Silvana Maria; Chezar, Laura C., et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2022 | Práticas de avaliação psicológica escolar: uma revisão sistemática da literatura | Maluf, Rafael Gustavo; Lopes, João A.; Oliveira, Célia Regina Gomes | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Research studies on dyslexia: participant inclusion and exclusion criteria | Lopes, João A.; Gomes, Cristina; Oliveira, Celia R., et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
1-Jan-2016 | Selecting participants for dyslexia studies: complexities and challenges | Lopes, João A.; Gomes, Cristina Maria da Silva; Oliveira, Célia, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
2020 | Teacher and school determinants of teacher job satisfaction: a multilevel analysis | Lopes, João A.; Oliveira, Célia Regina Gomes | Artigo | Acesso restrito UMinho |
31-Jul-2021 | Teachers voices: a qualitative study on burnout in the Portuguese educational system | Mota, Ana Isabel; Lopes, João A.; Oliveira, Célia | Artigo | Acesso aberto |
2019 | Teachers’ academic training for literacy instruction | Oliveira, Célia Regina Gomes; Lopes, João A.; Spear-Swerling, Louise | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2017 | Teacher’s classroom management behavior and students’ classroom misbehavior: A study with 5th through 9th-grade students | Lopes, João A.; Silva, Elisabete; Oliveira, Célia, et al. | Artigo | Acesso aberto |