Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por revistas 75813
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 1-20 de um total de 57 resultados.
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2016
Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary school
Valle, Antonio
;
Regueiro, Bibiana
;
Nunez, Jose C.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2022
Adaptation to stress in football athletes: the importance of cognitive appraisal
Gomes, A. Rui
;
Simães, C.
;
Morais, Catarina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2018
Age modulates the effects of mental fatigue on typewriting
de Jong, Marlon
;
Jolij, Jacob
;
Pimenta, André
, et al.
Artigo
Acesso aberto
29-Jan-2016
Always on my mind?: recognition of attractive faces may not depend on attention
Silva, André
;
Macedo, António Filipe
;
Albuquerque, Pedro Barbas
, et al.
Artigo
Acesso aberto
29-Mai-2019
Ambivalence predicts symptomatology in cognitive-behavioral and narrative therapies: an exploratory study
Braga, Catia
;
Ribeiro, Antonio P.
;
Sousa, Inês
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2022
An intervention in reading disabilities using a digital tool during the COVID-19 pandemic
Cadime, Irene Maria Dias
;
Ribeiro, Iolanda
;
Cruz, Joana
, et al.
Artigo
Acesso aberto
15-Jun-2022
Analysing the relationship between immigrant status and the severity of offending behaviour in terms of individual and contextual factors
Alises, Gloria Fernandez-Pacheco
;
Torres-Jiménez, Mercedes
;
Martins, Paula Cristina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2017
Career preparedness and school achievement of Portuguese children: longitudinal trend articulations
Oliveira, Íris M.
;
Taveira, Maria do Céu
;
Porfeli, Erik J.
Artigo
Acesso aberto
2017
Corrigendum: "To be or not to be Retained… That's the Question!" Retention, Self-esteem, Self-concept, Achievement Goals and Grades
Peixoto, Francisco
;
Monteiro, Vera
;
Mata, Lourdes
, et al.
Corrigenda
Acesso aberto
2020
Developing and validating tests of reading and listening comprehension for fifth and sixth grade students in Portugal
Rodrigues, Bruna
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Viana, Fernanda Leopoldina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2-Mar-2021
Differences between subclinical ruminators and reflectors in narrating autobiographical memories: innovative moments and autobiographical reasoning
Habermas, Tilmann
;
Delarue, Iris
;
Eiswirth, Pia
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
Differential effects of valence and encoding strategy on internal source memory and judgments of source: exploring the production and the self-reference effect
Pereira, Diana R.
;
Sampaio, Adriana
;
Pinheiro, Ana P.
Artigo
Acesso aberto
2021
Disentangling the role of deviant letter position on cognate word processing
Comesaña, Montserrat
;
Haro, Juan
;
Macizo, Pedro
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Abr-2017
Disentangling working memory functioning in mood states of Bipolar Disorder: a systematic review
Soraggi-Frez, Carolina
;
Santos, Flávia Heloísa dos
;
Albuquerque, Pedro Barbas
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Jan-2019
Editorial: Binge drinking in the adolescent and young brain
López-Caneda, Eduardo
;
Cadaveira, Fernando
;
Campanella, Salvatore
Editorial em revista
Acesso aberto
Jan-2019
Emotional content and source memory for language: impairment in an incidental encoding task
Ferré, Pilar
;
Comesaña, Montserrat
;
Guasch, Marc
Artigo
Acesso aberto
2019
Emotional induction through music: Measuring cardiac and electrodermal responses of emotional states and their persistence
Ribeiro, Fabiana Silva
;
Santos, Flavia Heloisa
;
Albuquerque, Pedro Barbas
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Ago-2014
European starlings unriddle the ambiguous-cue problem
Vasconcelos, Marco
;
Monteiro, Tiago
Artigo
Acesso aberto
Jun-2022
Explicit instructions do not enhance auditory statistical learning in children with developmental language disorder: evidence from event-related potentials
Soares, Ana Paula
;
Gutierrez-Dominguez, Francisco-Javier
;
Oliveira, Helena Mendes
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2020
Extradyadic behaviors and gender: How do they relate with sexual desire, relationship quality, and attractiveness
Arantes, Joana
;
Barros, Fatima
;
Oliveira, Helena Mendes
Artigo
Acesso aberto