Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/20273
Título: | Should mathematics remain invisible? |
Autor(es): | Martinho, Maria Helena Barbosa, L. S. |
Palavras-chave: | Mathematical literacy Education |
Data: | 2010 |
Editora: | International Center for Mathematics (CIM) |
Resumo(s): | Mathematical literacy, broadly understood as the ability to reason in terms of abstract models and the effective use of logical arguments and mathematical calculation, be- came a condition for democratic citizenship. This paper discusses argumentation and proof as two main ingredients in strategies for achieving a higher degree of mathemat- ical fluency in both social and professional life. |
Tipo: | Artigo em ata de conferência |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/20273 |
Arbitragem científica: | yes |
Acesso: | Acesso aberto |
Aparece nas coleções: | HASLab - Artigos em revistas internacionais DI/CCTC - Artigos (papers) |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
EIMI10-MB.pdf | preprint | 183,78 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |