Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/20273

TítuloShould mathematics remain invisible?
Autor(es)Martinho, Maria Helena
Barbosa, L. S.
Palavras-chaveMathematical literacy
Education
Data2010
EditoraInternational Center for Mathematics (CIM)
Resumo(s)Mathematical literacy, broadly understood as the ability to reason in terms of abstract models and the effective use of logical arguments and mathematical calculation, be- came a condition for democratic citizenship. This paper discusses argumentation and proof as two main ingredients in strategies for achieving a higher degree of mathemat- ical fluency in both social and professional life.
TipoArtigo em ata de conferência
URIhttps://hdl.handle.net/1822/20273
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:HASLab - Artigos em revistas internacionais
DI/CCTC - Artigos (papers)

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
EIMI10-MB.pdfpreprint183,78 kBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID