Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por assunto Project-based learning
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 18-37 de um total de 56 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2020
Design of a new workstation in a productive process: Importance of multidisciplinary integration
Pedrosa, Ana C.
;
Simões, Marta C.
;
Mendes, Miguel A.
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso restrito UMinho
2018
Designing and implementing interdisciplinary projects in a systems engineering master programme
Carmo-Silva, S.
;
Dias, Luis S.
;
Pereira, Guilherme
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2017
Development of competences while solving real industrial interdisciplinary problems: a successful cooperation with industry
Lima, Rui M.
;
Carvalho, José Luís
;
Sousa, Rui M.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Out-2023
Educating for complexity in inclusive design: from products to service systems
Kuzmina, Ksenija
;
Branco, Rita Maldonado
;
Trigueiros, Paula
, et al.
Artigo
Acesso embargado (1 Ano)
2018
Engineering education (Research) in higher education institutions
Lima, Rui M.
;
de Graaff, Erik
;
Mesquita, Diana
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2018
Engineering students can use the words “calculus” and “love” in the same sentence: using active learning the impossible can happen
Cuzzuol, Gilberto Duarte
;
Campos, Lílian Barros Pereira
;
Mesquita, Diana
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2018
Ensino das Ciências orientado para a Aprendizagem Baseada em Projetos: conceções e representações de práticas de professores de Física e Química
Fernandes, Tânia Sofia Teixeira
Dissertação de mestrado
Acesso aberto
Out-2011
Hands-on simulation in the classroom to teach new concepts and to prepare future industrial engineers as operator´s instructors
Alves, Anabela Carvalho
;
Hattum-Janssen, Natascha van
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
Jul-2023
Heuristics and usability testing of a project-based learning online course: A case study with structural mathematical concepts
Cruz, Sara Maria Alves
;
Lencastre, José Alberto
;
Viseu, Floriano
Artigo
Acesso aberto
2017
Implementation of industrial engineering and management projects in interaction with companies
Lima, Rui M.
;
Dinis-Carvalho, José
;
Sousa, Rui M.
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
Nov-2023
Industrial management for industry 4.0 – simulation system to support learning of opportunities and challenges of dealing with real-time data
Lima, Rui M.
;
Gonçalves, Bruno Samuel Ferreira
;
Lopes, Erik Teixeira
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2018
Lecturers’ perceptions of a semester-wide interdisciplinary PBL in a master’s degree program in industrial engineering and management
Moreira, Francisco
;
Alves, Anabela Carvalho
;
Rodrigues, Cristina
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso restrito UMinho
Set-2011
Local co-education in industrial design and product development: a real case simulation – five teams, five companies
Terroso, Miguel
;
Simões, Ricardo
Artigo em ata de conferência
Acesso restrito UMinho
2016
Managing PBL difficulties in an industrial engineering and management program
Alves, Anabela Carvalho
;
Sousa, Rui M.
;
Moreira, Francisco
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
Fev-2024
Mapping the implementation of active learning approaches in a school of engineering - the positive effect of teacher training
Lima, Rui M.
;
Villas-Boas, Valquíria
;
Soares, Filomena
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2013
Organização, monitorização e análise de um programa interdisciplinar intensivo para a resolução de problemas reais de engenharia, em ambiente industrial
Dias, Sara Alexandra Oliveira
Dissertação de mestrado
Acesso aberto
2017
PBL in the first year of an industrial engineering and management program: A journey of continuous improvement
Alves, Anabela Carvalho
;
Moreira, Francisco
;
Fernandes, Sandra
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso restrito UMinho
2018
PBL methodology in business administration and industrial engineering and management programs: similarities and differences
Alves, Anabela Carvalho
;
Mansur, Andre Fernando Uebe
Artigo em ata de conferência
Acesso restrito UMinho
Out-2011
Peer-assessment in projects : an analysis of qualitative feedback
Hattum-Janssen, Natascha van
;
Fernandes, João M.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
Set-2011
Presentation skills for engineers: systematic interventions in a project-based learning course
Hattum-Janssen, Natascha van
;
Fischer, Adriana
;
Moreira, Francisco
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto