Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2016 | Ainda estou a aprender. As tecnologias no apoio à avaliação e à intervenção nas dificuldades na aprendizagem da leitura | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al. | Livro | Acesso aberto |
15-Fev-2022 | Assessing oral reading fluency within and across grade levels: Development of equated test forms | Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene Maria Dias; Freitas, Tânia, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2024 | Assessment of math abilities before school entry: a tool development | Cruz, Joana; Alves, Diana; Carvalho, Marisa, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2023 | Cognitive and metacognitive strategy use in poor comprehenders: an exploratory study | Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2017 | Compreensão de textos: diferenças em função da modalidade de apresentação da tarefa, tipo de texto e tipo de pergunta | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Leal, Teresa, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Developing and validating tests of reading and listening comprehension for fifth and sixth grade students in Portugal | Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2017 | Efeitos de uma intervenção psicológica vocacional na adaptabilidade de carreira | Cordeiro, Sílvia Amado; Taveira, Maria do Céu; Neves, Lúcia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2016 | Effects of listening comprehension, word recognition, and oral reading fluency on reading comprehension in second-grade students | Ribeiro, Iolanda; Rodrigues, Bruna; Santos, Sandra, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2022 | Reading, linguistic, and metacognitive skills: are they reciprocally related past the first school years? | Rodrigues, Bruna; Ribeiro, Iolanda; Cadime, Irene Maria Dias | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2017 | The role of word cognition, oral reading fluency and listening comprehension in the simple view of reading: a study in an intermediate depth orthography | Cadime, Irene Maria Dias; Rodrigues, Bruna; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |