Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 3425
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 51-68 de um total de 68 resultados.
< anterior
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2013
Response to "are personality traits really weak/moderate predictors of empathy?"
Costa, Manuel João
;
Costa, Patrício Soares
;
Magalhães, Eunice
Carta ao editor
Acesso aberto
Jul-2011
A role for student centered education in promoting academic and scientific integrity
Costa, Manuel João
Editorial em revista
Acesso aberto
9-Dez-2022
Rubric’s development process for assessment of project management competences
Souza, Mariane Cásseres
;
Margalho, Élida Melo
;
Lima, Rui M.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2014
Self-organized learning environments and the future of student-centered education
Costa, Manuel João
Artigo
Acesso aberto
28-Mai-2012
Self-regulation : an unexplored learning model in biochemistry and molecular biology
Costa, Manuel João
;
Sandars, John
Artigo
Acesso restrito UMinho
1-Mar-2010
Teaching the extracellular matrix and introducing online databases within a multidisciplinary course with i-cell-MATRIX - A student-centered approach
Sousa, João Carlos
;
Costa, Manuel João
;
Palha, Joana Almeida
Artigo
Acesso aberto
30-Dez-2016
Tensions between global trends and local challenges in medical education
Costa, Manuel João
Comunicação oral
Acesso aberto
2014
The evaluation of student-centredness of teaching and learning: a new mixed-methods approach
Lemos, Ana Raquel
;
Costa, Manuel João
;
Sandars, John
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Out-2018
The Portuguese versions of the This Is ME Questionnaire and the Patient Dignity Question: tools for understanding and supporting personhood in clinical care
Julião, Miguel
;
Courelas, Carla
;
Costa, Manuel João
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Mar-2009
The power of interactive teaching
Costa, Manuel João
;
Rangachari, P. K.
Editorial em revista
Acesso aberto
2013
The remediation challenge : theoretical and methodological insights from a systematic review
Cleland, Jennifer
;
Leggett, Heather
;
Sandars, John
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2014
Trabalho em pequenos grupos: dos mitos à realidade
Costa, Manuel João
Artigo
Acesso restrito autor
2019
Twelve tips for enhancing student engagement
Peters, Harm
;
Zdravkovic, Marko
;
Costa, Manuel João
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
Understanding the bricks to build better surgical oncology unit at Maputo Central Hospital: prevalent surgical cancers and residents knowledge
Morais, Atílio
;
Come, Jotamo
;
Selemane, Carlos
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2018
Video-Based Surgical Learning: Improving Trainee Education and Preparation for Surgery
Mota, Paulo
;
Carvalho, Nuno
;
Dias, Emanuel Carvalho
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2013
What does “student-centered” mean and how can it be implemented? A systematic perspective
Costa, Manuel João
Artigo
Acesso aberto
Set-2009
What should the student-centered teacher of biochemistry and molecular biology be aware of?
Costa, Manuel João
;
Magalhães, Eunice Vieira
Editorial em revista
Acesso aberto
2013
Which are our next questions?
Costa, Manuel João
Artigo
Acesso restrito UMinho