Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 3425
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 39-58 de um total de 68 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2013
A latent growth model suggests that empathy of medical students does not decline over time
Costa, Patrício Soares
;
Magalhães, Eunice
;
Costa, Manuel João
Artigo
Acesso restrito UMinho
2015
Longitudinal evaluation, acceptability and long-term retention of knowledge on a horizontally integrated organic and functional systems course
Palha, Joana Almeida
;
Almeida, Armando
;
Correia-Pinto, Jorge
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Jun-2017
Measuring medical students' empathy: exploring the underlying constructs of and associations between two widely used self-report instruments in five countries
Costa, Patrício Soares
;
Carvalho-Filho, Marco
;
Schweller, Marcelo
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
Medical students' empathy and attitudes towards professionalism: Relationship with personality, specialty preference and medical programme
O'Tuathaigh, Colm M P
;
Nadhirah Idris, Alia
;
Duggan, Eileen
, et al.
Artigo
Acesso aberto
16-Jun-2017
Motivation in mechanics of materials classes: An experimental approach
Silva, Hugo Miguel Andrade Lopes Figueiredo
;
Costa, Manuel João
;
Meireles, José F.
Artigo
Acesso aberto
2014
NEO-FFI: Psychometric properties of a short personality inventory in a Portuguese context
Magalhães, Eunice
;
Salgueira, Ana Paula
;
Gonzalez, António José
, et al.
Artigo
Acesso aberto
1-Mar-2016
Nurturing empathy and compassion: what might the neurosciences have to offer?
Costa, Manuel João
;
Costa, Patrício Soares
Editorial em revista
Acesso aberto
Abr-2008
O curso de Medicina da Universidade do Minho como modelo de inovação no Ensino Superior
Costa, Manuel João
Artigo
Acesso aberto
30-Nov-2020
O papel do Centro IDEA-UMinho na transição para o ensino online durante a pandemia COVID-19: enfrentar desafios e criar oportunidades
Hornink, Gabriel Gerber
;
Vieira, Flávia
;
Costa, Manuel João
Capítulo de livro
Acesso aberto
Mai-2018
Physicians' self-assessed empathy levels do not correlate with patients' assessments
Bernardo, Monica Oliveira
;
Cecílio-Fernandes, Dario
;
Costa, Patrício Soares
, et al.
Artigo
Acesso aberto
19-Set-2016
Psychometric properties of the Spanish version of the Jefferson Scale of Empathy: making sense of the total score through a second order confirmatory factor analysis
Ferreira-Valente, M. Alexandra
;
Costa, Patrício Soares
;
Elorduy, Marta
, et al.
Artigo
Acesso aberto
25-Abr-2008
A quick guide for computer-assisted instruction in computational biology and bioinformatics
Costa, Manuel João
;
Galembeck, Eduardo
;
Marson, Guilherme A.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2013
Response to "are personality traits really weak/moderate predictors of empathy?"
Costa, Manuel João
;
Costa, Patrício Soares
;
Magalhães, Eunice
Carta ao editor
Acesso aberto
Jul-2011
A role for student centered education in promoting academic and scientific integrity
Costa, Manuel João
Editorial em revista
Acesso aberto
9-Dez-2022
Rubric’s development process for assessment of project management competences
Souza, Mariane Cásseres
;
Margalho, Élida Melo
;
Lima, Rui M.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2014
Self-organized learning environments and the future of student-centered education
Costa, Manuel João
Artigo
Acesso aberto
28-Mai-2012
Self-regulation : an unexplored learning model in biochemistry and molecular biology
Costa, Manuel João
;
Sandars, John
Artigo
Acesso restrito UMinho
1-Mar-2010
Teaching the extracellular matrix and introducing online databases within a multidisciplinary course with i-cell-MATRIX - A student-centered approach
Sousa, João Carlos
;
Costa, Manuel João
;
Palha, Joana Almeida
Artigo
Acesso aberto
30-Dez-2016
Tensions between global trends and local challenges in medical education
Costa, Manuel João
Comunicação oral
Acesso aberto
2014
The evaluation of student-centredness of teaching and learning: a new mixed-methods approach
Lemos, Ana Raquel
;
Costa, Manuel João
;
Sandars, John
, et al.
Artigo
Acesso aberto