Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 21
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 26-45 de um total de 50 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2016
Literacia pré-escolar e desempenho na leitura na instrução primária
Pinto, Patrícia
;
Lopes, João A.
Artigo
Acesso aberto
2020
Looking for a pattern: Error analysis as a diagnostic assessment for making instructional decisions to promote academic success
Tabacu, Lucia M.
;
Watson, Silvana Maria
;
Chezar, Laura C.
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2015
Near-infrared spectroscopy for the detection and quantification of bacterial contaminations in pharmaceutical products
Quintelas, C.
;
Mesquita, D. P.
;
Lopes, João A.
, et al.
Resumo em ata de conferência
Acesso aberto
15-Ago-2015
Near-infrared spectroscopy for the detection and quantification of bacterial contaminations in pharmaceutical products
Quintelas, C.
;
Mesquita, D. P.
;
Lopes, João A.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2016
Number knowledge and error types of elementary portuguese students: implications for instruction
Watson, Silvana
;
Judge, Sharon
;
Lopes, João A.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2022
Práticas de avaliação psicológica escolar: uma revisão sistemática da literatura
Maluf, Rafael Gustavo
;
Lopes, João A.
;
Oliveira, Célia Regina Gomes
Artigo
Acesso aberto
2007
Prevalence and comorbidity of emotional, behavioral and learning problems: a study of 7th-grade students
Lopes, João A.
Artigo
Acesso aberto
2015
Prosody growth and reading comprehension: a longitudinal study from 2nd through the end of 3rd grade
Lopes, João A.
;
Silva, M. Madalena
;
Moniz, António Vargas
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Out-2009
Quantitative monitoring of an activated sludge reactor using on-line UV-visible and near infrared spectroscopy
Sarraguça, M. C.
;
Paulo, Ana M. S.
;
Alves, M. M.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Jan-2015
Questões e modelos de avaliação e intervenção em Psicologia Escolar : o caso da Europa e América do Norte
Lopes, João
;
Almeida, Leandro S.
Artigo
Acesso aberto
2014
Reconhecimento de palavras e velocidade de leitura de texto : um estudo com medidas repetidas no ensino primário
Lopes, João A.
;
Filipe, Carminda Sofia Fernandes
;
Moniz, António Vargas
Artigo
Acesso aberto
2014
Research problems in Portugal run deep
Cerca, Nuno
;
Lopes, J.
;
Jorge, M.
Carta ao editor
Acesso aberto
2020
Research studies on dyslexia: participant inclusion and exclusion criteria
Lopes, João A.
;
Gomes, Cristina
;
Oliveira, Celia R.
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2022
School and student determinants of reading performance: a multilevel analysis with Portuguese students
Lopes, João A.
;
Oliveira, Célia
;
Costa, Patrícia
Artigo
Acesso aberto
1-Jan-2016
Selecting participants for dyslexia studies: complexities and challenges
Lopes, João A.
;
Gomes, Cristina Maria da Silva
;
Oliveira, Célia
, et al.
Capítulo de livro
Acesso restrito autor
2022
Teacher and school determinants of perceived classroom discipline: a multilevel analysis of TALIS 2013
Lopes, João A.
;
Oliveira, Célia
Artigo
Acesso aberto
2020
Teacher and school determinants of teacher job satisfaction: a multilevel analysis
Lopes, João A.
;
Oliveira, Célia Regina Gomes
Artigo
Acesso restrito UMinho
31-Jul-2021
Teachers voices: a qualitative study on burnout in the Portuguese educational system
Mota, Ana Isabel
;
Lopes, João A.
;
Oliveira, Célia
Artigo
Acesso aberto
2019
Teachers’ academic training for literacy instruction
Oliveira, Célia Regina Gomes
;
Lopes, João A.
;
Spear-Swerling, Louise
Artigo
Acesso restrito UMinho
Jan-2013
Teachers’ beliefs, teachers’ goals and teachers’ classroom management : a study with primary teachers
Lopes, João A.
;
Santos, Miguel
Artigo
Acesso aberto