Browsing by subject PBL

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 1 to 20 of 23.  next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
7-Jul-2021An innovative approach to computer mathematics teaching in a large engineering classEspírito Santo, I. A. C. P.; Jesus, CristianoConference paperRestricted access (UMinho)
2019Aprendizagem Baseada em Problemas (ABP): Estudo no âmbito do curso de tecnologia em gestão ambiental do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteSouza, Samir Cristino de; Dourado, LuísBook partOpen access
30-Sep-2015Aprendizagem Baseada em Problemas (ABP): um método de aprendizagem inovador para o ensino educativoSouza, Samir Cristino; Dourado, LuísArticleOpen access
11-Jul-2022Aprendizagem baseada em projeto auxiliada por jogo no ensino de PHP e SQLBeiral, Mário Augusto SousaMaster thesis Open access
2015A aprendizagem implícita do Empreendedorismo no desenvolvimento de projetos interdisciplinaresAlves, Anabela Carvalho; Eira, RúbenConference paperOpen access
2016Aprendizagem matemática em contexto de projeto multidisciplinar: o pênduloMagalhães, José Manuel; Viseu, Floriano; Martins, Paula MendesConference paperOpen access
2015Avaliação do processo de implementação de PBL num curso de engenharia informática em Moçambique: as percepções dos estudantesKovalenko, Tatiana; Issufo, Vali; Manhiça, Ruben, et al.Conference paperOpen access
2019Cálculo em PBLMalheiro, M. TeresaConference paperOpen access
2020Class dissatisfaction and intelligibility of PBLNeto, Octavio Mattasoglio; Silva, Paulo Henrique Mendes; Barberini, Renam Rubam, et al.Conference paperOpen access
22-Jun-2021Gamificação e aprendizagem baseada em projetos: um estudo com estudantes do Ensino SuperiorAraújo, Adriana de Lima ReisDoctoral thesisOpen access
2019Integrating science, technology, engineering and mathematics contents through PBL in an industrial engineering and management first year programAlves, Anabela Carvalho; Moreira, Francisco; Carvalho, M. Alice, et al.ArticleOpen access
15-May-2022Mathematical modelling and simulation of the pendulum physical system in mathematical learningMagalhães, José; Viseu, Floriano; Martins, Paula MendesConference paperOpen access
15-May-2022Mathematical modelling and simulation of the physical system of pulleys in mathematical learningMagalhães, José; Viseu, Floriano; Martins, Paula MendesConference paperOpen access
1-Jan-2021Measuring sustainability and operational performance by Engineering Students in University-Business PBL partnershipsAlves, Anabela Carvalho; Abreu, Maria Florentina Queirós SilvaConference paperRestricted access (UMinho)
2017Peer assessment in PBL: does gender matter?Alves, Anabela Carvalho; Moreira, Francisco; Leão, Celina PintoConference paperRestricted access (UMinho)
2014Practices of reading and writing at work in teams in Project-Based LearningTheisen, Jossemar de Matos; Alves, Anabela Carvalho; Hattum-Janssen, Natascha vanConference paperOpen access
3-Mar-2021Resolução de problemas e gamificação: contributo para o ensino da programaçãoSilva, Hernâni Rodrigues daMaster thesis Open access
Aug-2009The challenge of implementing a student-centred learning approach in large engineering classesDanko, Cristina Carvalho; Duarte, António A. L. SampaioArticleOpen access
2018The construction of the project evaluation concept in a team of teachersDa Matta, Eduardo Nadaleto; Neto, Octavio Mattasoglio; Lima, Rui M., et al.Conference paperOpen access
May-2018The importance of peer assessment and self assessment in PBL applied to an administration courseUebe Mansur, Andre Fernando; Alves, Anabela CarvalhoArticleRestricted access (UMinho)