Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
Jul-2023 | Hands-on cyanotype: exploring the intersection of STEAM education and inclusion | Costa, Manuel F. M.; Marques, M. | Capítulo de livro | Acesso aberto |
Jul-2022 | Hands-on in the school pond! | Martins, V. M.; Costa, Manuel F. M.; Araújo, M. J., et al. | Capítulo de livro | Acesso aberto |
11-Jul-2017 | How kids can learn sustainability through Hands-on activities: a city under construction | Forjaz, Maria Antónia; Almeida, M. J.; Almeida Aguiar, Cristina | Artigo em ata de conferência | Acesso restrito autor |
2020 | Interdisciplinary contents integration and key competences developed in a project work of industrial engineering and management third year | Alves, Anabela Carvalho; Soares, Filomena | Artigo em ata de conferência | Acesso restrito UMinho |
26-Jan-2010 | Introdução às fibras ópticas e telecomunicações na escola | Pedras, Maria Filomena Pereira Duarte | Dissertação de mestrado | Acesso restrito UMinho |
2015 | Science communication from undergraduate students to children: activities, opportunities and challenges | Ferreira, J.; Marques, J.; Forjaz, Maria Antónia, et al. | Resumo em ata de conferência | Acesso aberto |
2019 | Searching for chemical elements: a multidisciplinary activity in the 150th anniversary of the Periodic Table of Chemical Elements | Costa, Clara; Forjaz, Maria Antónia; Almeida, Maria Judite, et al. | Resumo em ata de conferência | Acesso aberto |
2016 | The power of water. How hands-on activities can foster learning and communication of science | Almeida, M. J.; Forjaz, Maria Antónia; Almeida Aguiar, Cristina | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |