Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 2662
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 8-27 de um total de 29 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
23-Fev-2022
Learning words while listening to syllables: electrophysiological correlates of statistical learning in children and adults
Soares, Ana Paula
;
Gutierrez-Dominguez, Francisco-Javier
;
Lages, Alexandrina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
Lexico-syntactic interactions during the processing of temporally ambiguous L2 relative clauses: An eye-tracking study with intermediate and advanced Portuguese-English bilinguals
Soares, Ana Paula
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Ferreira, Marisa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2018
Lexico-syntactic interactions in the resolution of relative clause ambiguities in a second language (L2): The role of cognate status and L2 proficiency
Soares, Ana Paula
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Comesaña, Montserrat
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2021
Literacy effects on artificial grammar learning (AGL) with letters and colors: Evidence from preschool and primary school children
Soares, Ana Paula
;
Silva, Rosa
;
Faria, Frederica
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2015
Mecanismos explicativos das falsas memórias no paradigma DRM
Oliveira, Helena
;
Albuquerque, Pedro Barbas
Artigo
Acesso aberto
Set-2020
Not all words are equally acquired: transitional probabilities and instructions affect the electrophysiological correlates of statistical learning
Soares, Ana Paula
;
Gutiérrez-Domínguez, Francisco-Javier
;
Vasconcelos, Margarida Fátima Gomes
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2022
On the role of syllabic neighbourhood density in the syllable structure effect in European Portuguese
Campos, Ana Duarte
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Soares, Ana Paula
Artigo
Acesso aberto
2022
On the syllable structure effect in european portuguese: evidence from ERPs
Campos, Ana Duarte
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Lopez-Caneda, E.
, et al.
Artigo
Acesso embargado (2 Anos)
30-Mar-2012
A produção de memórias falsas no paradigma DRM: estudo com listas associadas a dois itens críticos
Oliveira, Helena Manuela Mendes
Tese de doutoramento
Acesso restrito UMinho
2019
Self-reference is a fast-acting automatic mechanism on emotional word processing: evidence from a masked priming affective categorization task
Soares, Ana Paula
;
Macedo, Joana
;
Oliveira, Helena Mendes
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2020
Surface features can deeply affect artificial grammar learning
Jimenez, Luis
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Soares, Ana Paula
Artigo
Acesso restrito UMinho
2021
Syllable effects in beginning and intermediate European-Portuguese readers: Evidence from a sandwich masked go/no-go lexical decision task
Campos, Ana Duarte
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Soares, Ana Paula
Artigo
Acesso restrito UMinho
2020
Temporal dynamics of syllable priming effects on visual word recognition: Evidence from different prime durations
Campos, Ana Duarte
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Soares, Ana Paula
Artigo
Acesso restrito UMinho
3-Mar-2022
The cognate facilitation effect depends on the presence of identical cognates
Arana, Sophie L.
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Fernandes, Ana Isabel
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2018
The impact of cognateness of word bases and suffixes on morpho-orthographic processing: a masked priming study with intermediate and high-proficiency portuguese-english bilinguals
Comesaña, Montserrat
;
Bertin, Pauline
;
Oliveira, Helena Mendes
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2017
The Minho word pool: norms for imageability, concreteness, and subjective frequency for 3,800 portuguese words
Soares, Ana Paula
;
Costa, Ana Santos
;
Machado, João
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
2019
The mirror reflects more for d than for b: Right asymmetry bias on the visual recognition of words containing reversal letters
Soares, Ana Paula
;
Lages, Alexandrina
;
Oliveira, Helena Mendes
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2021
The mirror reflects more for genial than for casual: right-asymmetry bias on the visual word recognition of words containing non-reversal letters
Soares, Ana Paula
;
Lages, Alexandrina Maria Marcos
;
Velho, Mariana
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
Abr-2023
The representation and processing of synonyms and translations: a masked priming study with European Portuguese-English bilinguals
Tomaz, Ângela
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Soares, Ana Paula
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2020
The role of letter features on the consonant-bias effect: Evidence from masked priming
Soares, Ana Paula
;
Velho, Mariana
;
Oliveira, Helena Mendes
Artigo
Acesso restrito UMinho