Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1822/57015

TitleOnline vs pen-and-paper homework: an integrative review
Author(s)Ferreira, Diogo Rafael Freitas
Advisor(s)Rosário, Pedro
Magalhães, Paula
KeywordsOnline homework
Pen-and-paper homework
Web-based homework
Integrative review
Trabalho de casa online
Trabalho de casa em papel
Trabalho de casa na web
Revisão integrada
Issue date2018
Abstract(s)One of the most important educational tool used by teachers and students is homework. Homework provides the opportunity for students to practice by themselves what was learned in class. Online platforms are available for teachers to assign homework and consequently for their students to complete the tasks assigned. The current study aimed to conduct an integrative review providing an overview of the research on online homework and pen-and-paper homework with the objective to explore which type of homework (i.e. online vs. pen-and-paper) has more benefits for student’s performance. Thirty-three studies were reviewed and categories such as participants, duration of intervention and course domain were found. Analyzing the sample of the articles revised, online homework has more benefits for students than pen-and-paper homework.
Uma ferramenta escolar importante utilizada pelos professores e pelos alunos são os trabalhos de casa. Os trabalhos de casa são uma oportunidade para os alunos praticarem o que foi aprendido durante as aulas. Plataformas online estão disponíveis para os professores marcarem os trabalhos de casa e, consequentemente, para os alunos os realizarem. Este estudo tem como finalidade realizar uma revisão integrada de forma a mostrar o panorama geral da investigação em trabalhos de casa online e trabalhos de casa em papel com o objetivo de explorar qual tipo de trabalho de casa (i.e., online vs papel) apresenta mais benefícios para a performance dos alunos. Foram revistos trinta e três estudos e identificadas categorias tais como participantes, duração da intervenção e domínio do curso. Analisando a amostra de artigos revista, os trabalhos de casa online apresentam mais benefícios para os alunos do que os trabalhos de casa em papel.
TypeMaster thesis
DescriptionDissertação de mestrado integrado em Psicologia
URIhttp://hdl.handle.net/1822/57015
AccessEmbargoed access (3 Years)
Appears in Collections:BUM - Dissertações de Mestrado Integrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação.pdf
  Until 2022-01-01
342,58 kBAdobe PDFView/Open

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID