Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/36926

TítuloO papel do tutor no desenvolvimento do pensamento crítico e resolução de problemas
Autor(es)Vasconcelos, Rosa
Pinheiro, Magda Alexandra Oliveira
Amaral, Luís
Palavras-chaveProjeto
tutor
pensamento crítico
resolução de problemas
Data16-Mar-2014
EditoraScience and Education Research Council (COPEC)
Resumo(s)The School of Engineering of the University of Minho adapted to the requirements of the Bologna Process through various measures. Among these, the adoption of the methodology of teaching and learning Project-LedEngineering Education is to be highlighted, where the active role of the learner and the tutor's role as "guide" throughout the project is promoted and appreciated. In order to understand whether the role of the tutor is being performed as expected, a series of questionnaire surveys were conducted. In this study instrument, issues within the perception of students on the role of the tutor in Project-Led Engineering Education, on the promotion of critical thinking and on the appreciation of problem solving were addressed.
TipoArtigo em ata de conferência
URIhttps://hdl.handle.net/1822/36926
DOI10.14684/intertech.13.2014.177-180
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:CAlg - Artigos em livros de atas/Papers in proceedings
DET/2C2T - Comunicações em congressos internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
O papel do tutor no desenvolvimento do pensamento crítico e resolução de problemas.pdfFull text123,54 kBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID