Pesquisa avançada

.

Filtros atuais:

Usar filtros adicionais para refinar os resultados da pesquisa:

 |          

Lista de resultados: 1-10 de um total de 50 resultados (tempo de pesquisa: 0.28 segundos).
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
Out-2014Calibration of a reading comprehension test for Portuguese studentsCadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra; Prieto, GerardoArtigoAcesso aberto
2016Beyond word recognition, fluency, and vocabulary: the influence of reasoning on reading comprehensionRibeiro, Iolanda; Cadime, Irene Maria Dias; Freitas, Tânia; Viana, Fernanda LeopoldinaArtigoAcesso restrito UMinho
2017Validity of the test of word reading for portuguese elementary studentsChaves-Sousa, Seli; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Vale, Ana Paula; Santos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria DiasArtigoAcesso restrito UMinho
1-Jan-2014Evaluating listening comprehension in children using a dynamic assessment approach : an exploratory studyBrandão, Sara; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda LeopoldinaArtigoAcesso aberto
1-Jun-2019Child and family-centered practices in early childhood education and care services: an empirical study with families and practitioners in PortugalDias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria DiasArtigoAcesso restrito autor
2015Relação entre pares e género: contributos da adaptação do peer relations questionnaire entre adolescentes portuguesesDias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria Dias; Garcia del Castillo, Jose A.ArtigoAcesso restrito UMinho
2016Further evidence for the structure of the Resilience Scale in Portuguese language countries: An invariance study with brazilian and Portuguese adolescentsDias, Paulo César; Cadime, Irene Maria Dias; Perim, Paulo CastelarArtigoAcesso aberto
2019The development of vocabulary and grammar: a longitudinal study of European Portuguese speaking toddlersCadime, Irene Maria Dias; Moreira, Célia C.; Santos, Ana Lúcia; Silva, Carla; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda LeopoldinaArtigoAcesso restrito UMinho
2018Early lexical development: do day care attendance and maternal education matter?Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda LeopoldinaArtigoAcesso restrito autor
2017Assessing reading comprehension with narrative and expository texts: dimensionality and relationship with fluency, vocabulary and memorySantos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina; Chaves-Sousa, Séli; Gayo, Elena; Maia, José; Ribeiro, IolandaArtigoAcesso aberto