Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/11364
Título: | The role of the trainer in online courses |
Autor(es): | Dias, Ana Augusta |
Palavras-chave: | e-tutors and e-trainers Learning, teaching and interactivity Students needs e-trainers tasks Institutional suport Active learning |
Data: | Mai-2001 |
Editora: | Universidade do Minho. Centro de Competência do Projecto Nónio Século XXI |
Citação: | DIAS, Paulo Maria Bastos da Silva ; FREITAS, Cândido Varela de, org. – “Desafios 2001 = Challenges 2001 : actas da Conferência Internacional de Tecnologias da Informação e Comunicação na Educação, 2, [Braga, 2001]." [Braga] : Centro de Competência Nónio Século XXI da Universidade do Minho, 2001. ISBN 972-98456-1-1. |
Resumo(s): | This article describes the main challenges faced by teachers and trainers when guiding or "tutoring" online courses. The focus is on their emerging role as e-tutors or e-trainers. The challenges are related with the processes of orientation, guidance and monitoring e-learners within an e-course. |
Tipo: | Artigo em ata de conferência |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/11364 |
ISBN: | 972-98456-1-1 |
Arbitragem científica: | yes |
Acesso: | Acesso aberto |
Aparece nas coleções: | TecMinho/e-learning - Artigos |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
THE ROLE OF THE TRAINER IN ONLINE COURSES - ADIAS CHALLENGES 2001.pdf | 64,06 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |