Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
11-Dez-2017 | Aprendizagem de testes de hipóteses por alunos do ensino superior politécnico | Gonçalves, Gabriela Maria Araújo da Cruz | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2020 | Costs of item repetition in a 2-AFC task aimed to assess statistical learning: effects of word’s predictability and prior knowledge of the to-be-learned regularities | França, Tiago Rocha Martins | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
Jun-2022 | Explicit instructions do not enhance auditory statistical learning in children with developmental language disorder: evidence from event-related potentials | Soares, Ana Paula; Gutierrez-Dominguez, Francisco-Javier; Oliveira, Helena Mendes, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Extracting word-like units when two concurrent regularities collide: electrophysiological evidence | Soares, Ana Paula; Lages, Alexandrina Maria Marcos; Oliveira, Helena Mendes | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
29-Jul-2022 | Extracting words in homogeneous vs. heterogeneous speech streams: evidence from the triplet embedded paradigm | Paiva, Dario Miguel Reis | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2021 | Mecanismos de aprendizagem estatística de “Palavras” com probabilidade transacional alta e baixa em condições implícitas e explícitas: evidência comportamental e eletrofisiológica | Santos, Maria da Silva | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
Set-2020 | Not all words are equally acquired: transitional probabilities and instructions affect the electrophysiological correlates of statistical learning | Soares, Ana Paula; Gutiérrez-Domínguez, Francisco-Javier; Vasconcelos, Margarida Fátima Gomes, et al. | Artigo | Acesso aberto |