Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
26-Jan-2024 | Biology and geology teachers and ecoethics education: From the guidelines and training offered to the training needs felt by teachers | Carvalho, Luísa; Dourado, Luís | Artigo | Acesso aberto |
27-Out-2023 | Conceptions of Portuguese science teachers on the concept of ecoethics | Carvalho, Luísa Maria dos Santos; Dourado, Luís; Varandas, Maria José | Artigo | Acesso aberto |
2019 | Educação em ciências para a cidadania através da aprendizagem baseada na resolução de problemas: um estudo com professores de Física do 1º ciclo do ensino secundário geral, no Moxico, Angola | Catoto, Piedade Cahilo | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2024 | Fake news about the environment: how Brazilien, Colombian, and Mexican science teachers react | Silva, Heslley Machado; Peñaloza, Gonzalo; Cardoso, Paula, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2019 | A imagem dos cientistas no ensino secundário angolano: um estudo com professores de ciências e alunos | João, Kanga Pedro | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2016 | Initial science teacher education in Portugal: the thoughts of teacher educators about the effects of the Bologna process | Leite, Laurinda; Dourado, Luís; Morgado, Sofia Fernandes | Artigo | Acesso restrito autor |
2013 | Teacher education for problem-based learning: evaluation of an in-service short course targeted to science and geography school teachers | Leite, Laurinda; Dourado, Luís; Morgado, Sofia | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |