Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2016 | Análise fatorial confirmatória do “Parent-Child Relationship Inventory” para a população forense portuguesa | Leite, Judite Manuela Silveira | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2012 | Atitudes face à estatística em estudantes de Ciências da Saúde | Pereira, Ilídio Miguel de Sousa Andrade | Dissertação de mestrado | Acesso restrito UMinho |
2018 | Confirmatory analysis of the Parenting Styles and Dimensions Questionnaire (PSDQ) short form in a portuguese sample | Martins, Cátia; Ayala-Nunes, Lara; Nunes, Cristina, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2019 | Contributos para a validação da versão portuguesa modificada do JDS | Alves, Catarina Isabel Cunha | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2020 | Escala de dificuldades de regulação emocional: comparação entre as diferentes versões reduzidas | Garrido, Fátima Marques | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2011 | Escala de interação com pares: construção e evidências de validade para estudantes do ensino superior | Fior, Camila Alves; Mercuri, Elizabeth; Almeida, Leandro S. | Artigo | Acesso aberto |
12-Dez-2022 | Exercício físico compulsivo, autocriticismo e imagem corporal | Alves, Hélia Filipa de Sousa | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2019 | Factorial validity of the Toronto Alexithymia Scale (TAS-20) in clinical samples: A critical examination of the literature and a psychometric study in anorexia nervosa | Torres, Sandra; Guerra, Marina P.; Miller, Kylee, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2016 | Functional theory of values: results of a confirmatory factor analysis with Portuguese youths | Marques, C.; Silva, A.D.; Taveira, Maria do Céu, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
1-Dez-2018 | Impulsivity in portuguese and spanish college students: an invariance study of the brief upps impulsive behavior scales | Dias, Paulo; Choliz, Mariano; Cadime, Irene Maria Dias | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2016 | International note: Confirmatory factor analysis and psychometric properties of the Youth Psychopathic Traits Inventory in a sample of Portuguese adolescents | Simoes, Margarida; Lopes, José; Gonçalves, Rui Abrunhosa | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Life values among Lebanese and Portuguese college students: a cross-cultural comparison | Marques, Catia; Taveira, Maria do Céu; El Nayal, Mayssah, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2022 | Posttraumatic stress symptoms and posttraumatic growth in a community sample exposed to stressful events: a (not so) curvilinear relationship | Maia, Angela; Sousa, Barbara; Correia-Santos, Patricia, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
Dez-2010 | Preschool psychopathology reported by parents in 23 societies: testing the seven-syndrome model of the child behavior checklist for ages 1.5-5 | Ivanova, Masha Y.; Achenbach, Thomas M.; Rescorla, Leslie A., et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
29-Jul-2022 | Propriedades psicométricas do Repetitive Eating Questionnaire (Rep(eat)-Q) para avaliação do petisco contínuo em adolescentes: comparação entre amostra clínica e comunitária | Mendes, Joana Filipa Pinheiro | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2017 | Rationale and applicability of exploratory structural equation modeling (ESEM) in psychoeducational contexts | Gomes, Cristiano Mauro Assis; Almeida, Leandro S.; Núñez, José Carlos | Artigo | Acesso aberto |
4-Mar-2022 | The ENRICH Marital Satisfaction (EMS) Scale: a psychometric study in a sample of Portuguese parents | Nunes, Cristina; Martins, Cátia; Leal, Andreia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2013 | The Leisure Attitude Scale: psychometrics properties of a short version for adolescents and young adults | Teixeira, Ana; Freire, Teresa | Artigo | Acesso restrito autor |
2021 | Validação do Eating Disorder Examination Questionnaire (EDE-Q) para a população bariátrica portuguesa | Correia, Maria Inês Simões | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
25-Ago-2021 | Validity and reliability of the Portuguese version of Mathematics Academic Motivation Scale (MATAMS) among third cycle of basic school students | Sousa, Sandra P.; Silva, Rui | Artigo | Acesso aberto |