Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/29309

TítuloSex, gender and ads: analysing visual images and their social effects
Autor(es)Coelho, Zara Pinto
Mota-Ribeiro, Silvana
Palavras-chaveSexuality
Gender
Advertisements
Social semiotics
Visual images
Data2006
Resumo(s)Our paper aims to identify the visual strategies by which heterosexist discourses are (re)produced in display ads published in women’s magazines, in ways which may be transformative as well as reproductive of the western hetero-gendered hegemonic order. The visual workings are approached from a social semiotic point of view, and analysed according Kress and van Leeuwen’s system of analysis (1996).
TipoArtigo em ata de conferência
URIhttps://hdl.handle.net/1822/29309
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:CECS - Atas em congressos | Seminários / conference proceedings

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
13.pdf21,59 MBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID