Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/13658

TítuloParadoxical games as a didactic tool to train teachers in probability
Autor(es)Batanero, Carmen
Contreras, José Miguel
Fernandes, José António
Ojeda, Mario Miguel
DataJul-2010
EditoraInternational Association for Statistical Education
Resumo(s)In this paper the contents needed in the didactical preparation of teachers to teach probability are described and the possibility that classical paradoxes of probability offer to organise didactic activities that can help carry out this training are suggested. Results of working with one such activity in courses directed to teachers in México, Portugal and Spain are presented.
TipoArtigo em ata de conferência
URIhttps://hdl.handle.net/1822/13658
Versão da editorahttp://www.stat.auckland.ac.nz/~iase/publications/icots8/ICOTS8_C105_BATANERO.pdf
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:CIEd - Textos em volumes de atas de encontros científicos nacionais e internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
2010 ICOTS8.pdfDocumento principal114,42 kBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID