Pesquisa avançada

.

Filtros atuais:

Usar filtros adicionais para refinar os resultados da pesquisa:

 |          

Lista de resultados: 1-10 de um total de 35 resultados (tempo de pesquisa: 0.0 segundos).
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2020Developing and validating tests of reading and listening comprehension for fifth and sixth grade students in PortugalRodrigues, Bruna; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, IolandaArtigoAcesso aberto
2022An intervention in reading disabilities using a digital tool during the COVID-19 pandemicCadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda; Cruz, Joana; Cosme, Maria do Céu; Meira, Diana; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, SandraArtigoAcesso aberto
2022Investigating the effect of the programme of study on university students’ perceptions about assessmentPereira, Diana; Cadime, Irene Maria Dias; Flores, Maria Assunção; Pinheiro, Cláudia; Santos, PatríciaArtigoAcesso restrito UMinho
2022Investigating assessment in higher education: students’ perceptionsPereira, Diana; Cadime, Irene Maria Dias; Flores, Maria AssunçãoArtigoAcesso restrito UMinho
1-Jun-2019Child and family-centered practices in early childhood education and care services: an empirical study with families and practitioners in PortugalDias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria DiasArtigoAcesso restrito autor
2015Relação entre pares e género: contributos da adaptação do peer relations questionnaire entre adolescentes portuguesesDias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria Dias; Garcia del Castillo, Jose A.ArtigoAcesso restrito UMinho
2019The development of vocabulary and grammar: a longitudinal study of European Portuguese speaking toddlersCadime, Irene Maria Dias; Moreira, Célia C.; Santos, Ana Lúcia; Silva, Carla; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda LeopoldinaArtigoAcesso restrito UMinho
2016Effects of listening comprehension, word recognition, and oral reading fluency on reading comprehension in second-grade studentsRibeiro, Iolanda; Rodrigues, Bruna; Santos, Sandra; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda LeopoldinaArtigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2016Beyond word recognition, fluency, and vocabulary: the influence of reasoning on reading comprehensionRibeiro, Iolanda; Cadime, Irene Maria Dias; Freitas, Tânia; Viana, Fernanda LeopoldinaArtigoAcesso restrito UMinho
2017Assessing reading comprehension with narrative and expository texts: dimensionality and relationship with fluency, vocabulary and memorySantos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina; Chaves-Sousa, Séli; Gayo, Elena; Maia, José; Ribeiro, IolandaArtigoAcesso aberto