Browsing by subject Teachers

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 1 to 20 of 103.  next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2022Academic achievement and emotional and behavioural problems: the moderating role of genderDias, Pedro; Veríssimo, Lurdes; Carneiro, Alexandra, et al.ArticleOpen access
16-Jul-2022Adaptaçao ao ensino à distância e competências socioemocionais de professores/educadores portugueses em confinamento por COVID-19Anastácio, Zélia; Antão, Celeste; Cramês, Maria LuísaArticleOpen access
10-Nov-2017Adaptação humana ao stress: estudo com professores do ensino básico e secundárioRodrigues, Ana Gabriela FerreiraMaster thesis Open access
2020O assédio moral no ensino básico público português: um estudo exploratórioFerreira, Marta Rafaela CunhaMaster thesis Open access
2016Avaliação das atividades de enriquecimento curricular das escolas de um concelho do norte de PortugalPereira, Beatriz Oliveira; Silva, Inês Peixoto; Pinto, Adelina, et al.Conference paperOpen access
2013Be(com)ing a teacher in challenging circumstances : sustaining commitment or giving up?Flores, Maria AssunçãoBook partRestricted access (UMinho)
2019Becoming and being a teacher in adverse times: Iberian perspectivesFlores, Maria AssunçãoConference paperRestricted access (Author)
2018O bom professor de Educação Física na perspetiva de professores e alunos em uma escola do ensino básico e secundárioLoureiro, Ricardo Manuel da SilvaMaster thesis Open access
2021Burnout in Portuguese teachers: a systematic reviewMota, Ana Isabel; Lopes, João A.; Oliveira, CéliaArticleOpen access
Nov-2013Cognitive appraisal as a mediator in the relationship between stress and burnoutGomes, António Rui; Faria, Susana; Gonçalves, A. ManuelaArticleOpen access
2021Colaboração entre professores de educação especial e professores do ensino médio no apoio a alunos com necessidades educativas especiais no Recanto das Emas, Distrito Federal, BrasilAraújo, Margaret GonçalvesMaster thesis Open access
2019Competence towards Physical Education inclusion: Self-perception of Galician future teachers of Primary School EducationRodríguez-Fernández, José Eugenio; Navarro-Patón, Rubén; Pereira, BeatrizArticleOpen access
2010Conhecer e utilizar a Web 2.0 : um estudo com professores do 2º e 3º ciclos das escolas do concelho de Viana do CasteloDomingues, LuísaMaster thesis Open access
28-Aug-2007Construction and validation of the instruments to compare teachers’ conceptions and school textbooks of 19 countries: the European Biohead-Citizen projectCarvalho, Graça Simões de; Clément, PierreConference paperOpen access
28-May-2021O contributo da formação contínua para a mudança das práticas curriculares dos professores: um estudo exploratório no curso técnico integrado ao Ensino MédioCunha, Paulo César LopesMaster thesis Open access
2010Creationist conceptions of primary and secondary school teachers in nineteen countriesClément, Pierre; Quessada, Marie Pierre; Munoz, François, et al.Conference paperOpen access
2019Criatividade e motivação: um estudo exploratório em docentesMiranda, Lúcia C.; Morais, Maria de FátimaArticleOpen access
2017Criatividade e representações do clima criativo em sala de aula: um estudo exploratório no 1º ciclo do ensino básicoLeite, Carla Maria da Costa RodriguesMaster thesis Open access
2011Cyberbullying : o fenómeno percepcionado pelos professoresSousa, Sílvia Maria Petiz deMaster thesis Open access
16-Feb-2024Democratisation and educational inclusion during lockdown times: Perceptions of Portuguese teachersTorres, Leonor Lima; Alves, Mariana GaioArticleOpen access