Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 2049
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 52-71 de um total de 114 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
23-Fev-2022
Learning words while listening to syllables: electrophysiological correlates of statistical learning in children and adults
Soares, Ana Paula
;
Gutierrez-Dominguez, Francisco-Javier
;
Lages, Alexandrina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2012
Lexical and semantic representations in the acquisition of L2 cognate and non-cognate words: Evidence from two learning methods in children
Comesaña, Montserrat
;
Soares, Ana Paula
;
Sánchez-Casas, Rosa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
Lexico-syntactic interactions during the processing of temporally ambiguous L2 relative clauses: An eye-tracking study with intermediate and advanced Portuguese-English bilinguals
Soares, Ana Paula
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Ferreira, Marisa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2018
Lexico-syntactic interactions in the resolution of relative clause ambiguities in a second language (L2): The role of cognate status and L2 proficiency
Soares, Ana Paula
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Comesaña, Montserrat
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
List composition effect on cognate and non-cognate word acquisition in children
Comesaña, Montserrat
;
Moreira, Ana J.
;
Valente, Daniela
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2021
Literacy effects on artificial grammar learning (AGL) with letters and colors: Evidence from preschool and primary school children
Soares, Ana Paula
;
Silva, Rosa
;
Faria, Frederica
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2015
Low frequency of TERT promoter mutations in gastrointestinal stromal tumors (GISTs).
Reis, R. M.
;
Campanella, Nathália C.
;
Celestino, Ricardo
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Abr-2017
Minho affective sentences (MAS): probing the roles of sex, mood, and empathy in affective ratings of verbal stimuli
Pinheiro, Ana P.
;
Dias, Marcelo Francisco Vieira
;
Pedrosa, João Manuel Patrício
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
2006
Modelo multidimensional de ajustamento de jovens ao contexto Universitário (MMAU): estudo com alunos de ciências e tecnologias versus ciências sociais e humanas
Soares, Ana Paula
;
Almeida, Leandro S.
;
Diniz, António
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2016
Molecular profiling, including TERT promoter mutations, of acral lentiginous melanomas
Vazquez, Vinícius Lima
;
Vicente, Anna L.
;
Carloni, Adriana C.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Mai-2005
Mutation analysis of B-RAF gene in human gliomas
Basto, Diana
;
Trovisco, Vítor
;
Lopes, José M.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Set-2020
Not all words are equally acquired: transitional probabilities and instructions affect the electrophysiological correlates of statistical learning
Soares, Ana Paula
;
Gutiérrez-Domínguez, Francisco-Javier
;
Vasconcelos, Margarida Fátima Gomes
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2015
On the advantages of word-frequency and contextual diversity measures extracted from subtitles: the case of Portuguese
Soares, Ana Paula
;
Machado, João F.
;
Costa, Ana
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
Jan-2016
On the nature of consonant-vowel differences in letter position coding: evidence from developing and adult readers
Comesaña, Montserrat
;
Soares, Ana Paula
;
Marcet, Ana
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
2022
On the role of syllabic neighbourhood density in the syllable structure effect in European Portuguese
Campos, Ana Duarte
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Soares, Ana Paula
Artigo
Acesso aberto
2012
On the role of the upper part of words in lexical access : evidence with masked priming
Perea, M.
;
Comesaña, Montserrat
;
Soares, Ana Paula
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2022
On the syllable structure effect in european portuguese: evidence from ERPs
Campos, Ana Duarte
;
Oliveira, Helena Mendes
;
Lopez-Caneda, E.
, et al.
Artigo
Acesso embargado (2 Anos)
2010
P-PAL: uma base lexical com índices psicolinguístico do português europeu
Soares, Ana Paula
;
Comesaña, Montserrat
;
Iriarte Sanromán, Álvaro
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Jan-2003
p63 expression in solid cell nests of the thyroid: further evidence for a stem cell origin
Reis-Filho, Jorge S.
;
Preto, Ana
;
Soares, Paula
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2005
Percursos e expectativas de estudantes universitários: estudo com alunos do 1º ano da Universidade do Minho
Almeida, Leandro S.
;
Gonçalves, Albertino
;
Salgueira, Ana Paula
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto