Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/1822/84415
Title: | A COVID-19 e as implicações no Ensino Superior |
Other titles: | COVID-19 and the implications on Higher Education |
Author(s): | Oliveira, Ana Isabel Mendes |
Advisor(s): | Cunha, Luís |
Keywords: | COVID-19 Universidade do Minho Ensino Superior Desigualdades sociais Acesso à educação University of Minho Higher education Social diferences Access to education |
Issue date: | 8-Mar-2023 |
Abstract(s): | A COVID-19, nos últimos dois anos, alterou o modo como vivemos e nos comportamos em
sociedade. A forma como se leciona e aprende foi completamente alterar e foi necessária uma
adaptação por todos os envolvidos no meio académico. Para além disso, as implicações
causadas por esta doença não se aplicam apenas à área da saúde, mas também a outras
vertentes como as sociais e económicas. Por este e por outros motivos, é necessário
compreender as suas implicações e as suas características.
A metodologia utilizada nesta dissertação de mestrado é de carácter qualitativa e a técnica
de recolha de informação usada é a realização de entrevistas semiestruturadas. Com um total
de sete entrevistas realizadas, a sua análise permitir-me-á estudar o fenómeno com o objetivo
de perceber até que ponto a pandemia de Sars-Cov-2 fez alterar as desigualdades sociais no
acesso à educação dos alunos da Universidade do Minho.
Com este projeto de investigação conseguirei analisar um fenómeno recente e pouco
estudo, possibilitando o auxílio no estudo das suas implicações no ensino superior. COVID-19, in the last two years, has changed the way we live and behave in society. The way in which teaching and learning was completely changed and an adaptation was necessary by all those involved in the academic environment. In addition, the impacts caused by this disease do not apply only to the health area, but also to other aspects such as social and economic. For this and other reasons, it is necessary to understand its implications and characteristics. The methodology used in this master's dissertation is of a qualitative nature and the information collection technique used is semi-structured interviews. With a total of seven interviews carried out, their analysis will allow me to study the phenomenon in order to understand to what extent the Sars-Cov-2 pandemic has changed social inequalities in access to education for students at the University of Minho. With this research project I was able to draw some conclusions that can help the study of this phenomenon. |
Type: | Master thesis |
Description: | Dissertação de mestrado em Sociologia (especialização em Políticas Sociais) |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/84415 |
Access: | Open access |
Appears in Collections: | BUM - Dissertações de Mestrado CECS - Dissertações de mestrado / Master dissertations DS - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ana Isabel Mendes Oliveira.pdf | 1,04 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License