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https://hdl.handle.net/1822/83932
Title: | Traceability and safety tradeoffs in modern vehicles |
Author(s): | Fernandes, Mariana Pereira |
Advisor(s): | Almeida, José Bacelar Shoker, Ali |
Keywords: | V2X Privacy Simulation Vehicles Privacidade Simulação Veículos |
Issue date: | 27-Jul-2022 |
Abstract(s): | In this dissertation, the efficiency of privacy protecting mechanisms in short-range vehicular communications,
namely Pseudonym Change Strategies, is investigated. To evaluate these strategies, a set of simulation tools is used, that allow for the assessment of several metrics, such as the privacy level obtained and the real pseudonym consumption, resulting from the use of a representative set of pseudonym change strategies. Most importantly,
hybrid strategies were considered, which combine schemes that were previously analysed separately. The results show that combining mix-zones with another scheme provides better privacy in most cases. Lastly, we showcase and analyse the problems found in the process of trying to make the simulated scenarios more realistic, which easily comes into conflict with tool limitations and/or subtle and hard to anticipate interactions between different components. Nesta dissertação investiga-se a eficácia de mecanismos de protecção da privacidade em comunicações veiculares de curto alcance, nomeadamente recorrendo a Estratégias de Alteração de Pseudónimos. Para a avaliação dessas estratégias, recorre-se a um conjunto de ferramentas de simulação que permitem aferir diferentes métricas, como o nível de privacidade obtido e o consumo efectivo de pseudónimos, decorrentes da utilização de um conjunto representativo de estratégias de alteração de pseudónimos. Mais importante ainda, foram consideradas estratégias híbridas, que combinam esquemas antes analisados separadamente. Os resultados mostram que combinar zonas mistas com outro esquema proporciona melhor privacidade na maioria dos casos. Por último, apresentam-se e analisam-se problemas encontrados no processo de procurar tornar mais realistas os cenários das simulações realizadas, e que facilmente esbarra com limitações das ferramentas e/ou interações subtis e dificilmente antecipáveis de diferentes componentes. |
Type: | Master thesis |
Description: | Dissertação de mestrado integrado em Engenharia Informática |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/83932 |
Access: | Open access |
Appears in Collections: | BUM - Dissertações de Mestrado DI - Dissertações de Mestrado |
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