Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/1822/83003
Title: | Incorporação de um sistema analítico numa plataforma computacional de avaliação |
Author(s): | Oliveira, Bárbara Nadine Freitas |
Advisor(s): | Belo, Orlando |
Keywords: | Educational software Educational systems Data warehousing Multidimensional Data Systems Data analysis Data visualization Dashboarding Software educativo Sistemas educacionais Sistemas multidimensionais de dados Análise de dados Visualização de dados |
Issue date: | 31-Jan-2022 |
Abstract(s): | It is now possible to prove that technology has proven to be a strong ally in the most
diverse areas, from economics and management to health or banking. Education is therefore no exception. The insertion of technology and software that provide students with
educational and motivational support for their learning has been a major challenge. It is
based on this lack of support that a project called “Leonardo” emerged at the University
of Minho. This project considers the development of educational software, which aims
to provide students with a supervised learning method that will allow students to improve their knowledge and also observe their results. All of this will allow you to draw
lessons that support your progress in a given area of study. This dissertation proposes,
therefore, the development of a data warehousing system, which allows the collection
of information about users and their interactions with the referred system. In this way,
it will be possible to obtain a multidimensional data analysis platform, which allows to
monitor the student’s state of knowledge over time, thus allowing him / her to evaluate
his / her progress, in a given field of study, during the interaction with a student. the system. Atualmente, é possível comprovar que a tecnologia tem-se demonstrado um forte aliado nas mais diversas áreas, desde a economia e gestão até à saúde ou à banca. A área da educação não é, pois, uma exceção. A inserção de tecnologia e de software que forneçam ao aluno um suporte de ensino e de apoio à sua aprendizagem, de forma educativa e motivadora, tem sido um grande desafio. É com base nesta carência de suporte, que surgiu na Universidade do Minho um projeto denominado “Leonardo”. Este projeto considera o desenvolvimento de software educacional, cujo objetivo é fornecer aos alunos um método de aprendizagem supervisionado, que permitirá aos alunos melhorarem o seu conhecimento e também observar os seus resultados. Tudo isto permitirá retirar ilações que suportem o seu progresso numa dada área de estudo. Esta dissertação propõe assim, o desenvolvimento de um sistema de data warehousing, que permita a recolha de informações acerca dos utilizadores e das suas interações com o sistema referido. Desta forma, será possível obter uma plataforma de análise de dados, multidimensional, que permita acompanhar o estado do conhecimento de um aluno ao longo do tempo, permitindo desta forma avaliar o seu progresso, num determinado domínio de estudo, ao longo da sua interação com o sistema. |
Type: | Master thesis |
Description: | Dissertação de mestrado integrado em Engenharia Informática |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/83003 |
Access: | Open access |
Appears in Collections: | BUM - Dissertações de Mestrado DI - Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Barbara Nadine Freitas Oliveira.pdf | 3,68 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License