Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1822/80045

TitleDevelopment of a marketing automation platform to integrate online e-commerce services
Author(s)Gonçalves, Diogo Alexandre Domingues
Advisor(s)Machado, José Manuel
KeywordsMarketing Automation
Software architecture
Web services
Representational state transfer (REST)
e-commerce
Cloud computing
Marketing Automático
Arquitetura de software
Serviços web
e-comércio
Issue date6-Apr-2022
Abstract(s)E-commerce is continuously expanding which increases market competitiveness. With the increase of plat-forms arrives a need to stand out from the competition, thus creating the necessity to improve marketing strate-gies. Marketing strategies, such as creating personalized birthday emails or registration welcome-emails cannot be done in the traditional way. This idea of creating custom services like sending user-specific emails creates the need for a marketing automation solution. Following this need, its proposed the development of a marketing automation platform with integration with a machine learning engine. This system will be hosted on a cloud and will automate marketing campaigns and provide dents with results from machine learning models.
O comércio electrónico está em constante expansão originando maior competitividade no mercado. Com o aumento do número destas plataformas surge a necessidade de se diferenciar da concorrência, criando assim a necessidade de melhorar as estratégias de marketing. As estratégias de marketing como a criação de um email personalizado para aniversários ou emails de boas-vindas após o registo não podem ser feitas da forma tradicional Essa ideia de criar serviços personalizados, como o envio de emails customizados para os utilizadores, cria a necessidade de uma solução de automatização o marketing. Seguindo esta necessidade, proprõe-se o desenvolvimento de uma plataforma de marketing automático com integração com um motor de machine learning. Este sistema será hospedado numa nuvem e terá capacidade de automatizar campanhas de marketing e fornecer aos clientes resultados dos modelos de machine learning.
TypeMaster thesis
DescriptionDissertação mestrado integrado em Informatics Engineering
URIhttps://hdl.handle.net/1822/80045
AccessOpen access
Appears in Collections:BUM - Dissertações de Mestrado
DI - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diogo Alexandre Domingues Gonçalves.pdfDissertação de mestrado10,37 MBAdobe PDFView/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID