Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2018 | O abandono escolar no ensino superior: trajetos e projetos: uma análise sociológica | Araújo, Tânia Daniela da Silva | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2013 | An extension of the Eindhoven Classification Model to the educational sector | Figueiredo, Margarida; Vicente, Lídia; Vicente, Henrique, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
4-Set-2018 | Community participation and innovation for overcoming school failure and dropout: the voices of professionals engaged in inclusive socio-educational practices | Lúcio, Joana; Antunes, Fátima | Comunicação oral | Acesso aberto |
23-Ago-2017 | EDUPLACES: The local and innovative dimensions in socio-educational practices to overcome school failure and dropout | Lúcio, Joana; Antunes, Fátima | Comunicação oral | Acesso aberto |
2020 | Evasão no curso técnico de nível médio em mecânica do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - Campus Natal Central: desafio da formação subsequente | Souza, Nuremberg Ferreira de | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
8-Out-2015 | Girls out of school. State, culture and education in poor rural Lao People's Democratic Republic | Basengkham, Inleusa | Tese de doutoramento | Acesso restrito UMinho |
2005 | Intervenção vocacional para jovens em risco: o papel da acção preventiva | Taveira, Maria do Céu; Sousa, Ana Paula | Artigo | Acesso aberto |
2021 | It takes a village to overcome school failure and dropout: innovative educational practices promoting children’s educational rights in Portugal | Lúcio, Joana; Antunes, Fátima | Capítulo de livro | Acesso aberto |
Dez-2019 | Multi-actor perspectives on succesful and inclusive socio-educational practices: overcoming school failure and dropout in Portugal | Lúcio, Joana; Antunes, Fátima | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2019 | Multi-actor perspectives on successful and inclusive socio-educational practices: overcoming school failure and dropout in Portugal | Lúcio, Joana; Antunes, Fátima | Comunicação oral | Acesso aberto |
2020 | Percursos estratégicos errantes dos estudantes do IFRN: Campus Ipanguaçu | Barbosa, Francisco de Assis Aderaldo | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
13-Set-2023 | Satisfação com a qualidade do serviço prestado e o abandono escolar nos mestrados da Escola de Economia e Gestão da Universidade do Minho | Teixeira, José Eduardo Magalhães | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2011 | School dropout, problem behaviour and poor academic achievement: a longitudinal view of portuguese male offenders | Saraiva, Ana Beatriz; Pereira, Beatriz Oliveira; Cruz, Judite Zamith | Artigo | Acesso aberto |
30-Jun-2017 | Territories of innovation: the local dimension of innovative inclusive education practices | Lúcio, Joana; Antunes, Fátima | Comunicação oral | Acesso aberto |
2017 | Territories of innovation: the local dimension of innovative inclusive education practices | Lúcio, Joana; Antunes, Fátima | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |