Browsing by subject Assessment

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 1 to 20 of 165.  next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
Feb-2014Uma abordagem à avaliação de ambientes virtuais de aprendizagemJesus, Ângelo; Gomes, Maria JoãoArticleOpen access
2019Academic expectations questionnaire: a proposal for a short versionCasanova, Joana R.; Almeida, Leandro S.; Peixoto, Francisco, et al.ArticleOpen access
5-Jul-2013Adaptação da escala Reading Strategy Use para a população PortuguesaDias, Olga Alexandra Coelho LopesMaster thesis Restricted access (UMinho)
2015Adaptation and validation of the reading strategy use scale for the Portuguese populationRibeiro, Iolanda; Dias, Olga; Oliveira, Íris Martins, et al.ArticleOpen access
2009An academic results analysis of a first year interdisciplinary project approach to industrial and management engineering educationFernandes, Sandra; Lima, Rui M.; Cardoso, Elisabete P. C., et al.Conference paperOpen access
2016An application of the Rasch model to reading comprehension measurementSantos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
2020An assessment of open government data benchmark instrumentsKawashita, Ilka; Baptista, Ana Alice; Soares, Delfina SáConference paperOpen access
2017Análise das narrativas orais em crianças entre os 12 e os 40 meses: um estudo quantitativo exploratório em contexto de crecheAbreu, Sandra Patrícia Vilela deMaster thesis Embargoed access (3 Years)
2012Análise do desempenho da compreensão da gramática oral em crianças dos 6 aos 9 anos : para uma identificação precoce de perturbações da linguagemSantos, Graciosa Maria de Freitas Lopes Casimiro dosMaster thesis Restricted access (UMinho)
2017Análise do desenvolvimento do vocabulário produzido em narrativas orais em crianças em idade pré-escolar num contexto inclusivoFerreira, Alexandra Marina Soares de AlmeidaMaster thesis Restricted access (UMinho)
2014Análise dos processos de designação e substituição semântica em crianças de 5 e 6 anos de idade : um estudo quantitativo em contextos inclusivosFerreira, Sandra Cristina AraújoMaster thesis Open access
22-Mar-2012Anxiety and coping strategies in sport contexts: a look at the psychometric properties of Portuguese instruments for their assessmenDias, Cláudia S.; Cruz, José Fernando A.; Fonseca, António ManuelArticleOpen access
2017Aplicação da prova de vocabulário do ABFW: teste de linguagem infantil em crianças dos 5 aos 7 anos com e sem perturbações da linguagem: um estudo exploratório no distrito do PortoGonçalves, Sandra Filipa FerreiraMaster thesis Open access
4-Nov-2011Aprendizagem e avaliação da oralidade em contextos online : o potencial dos serviços de podcastingFurtoso, Viviane Bagio; Gomes, Maria JoãoConference paperOpen access
2011Are Geoparks webpages attractive to potencial tourists? Some results of an evaluation procedurePereira, D. I.; Ramos, Dulce Maria Castro; Medina, W.Conference paperOpen access
2013Assessing the use of hearing protection in industrial settings : a comparison between methodsArezes, P.; Miguel, A. SérgioArticleRestricted access (UMinho)
2018Assessment models in two project based learning (PBL) approaches: An exploratory studyMesquita, Diana; Chagas, Renata L.C.Perrenoud; Lima, Rui M., et al.Conference paperOpen access
2007Assessment of career exploration in childhood, adolescence and adulthoodAraújo, Alexandra Maria Dantas de Castro; Silva, Ana Daniela; Faria, Liliana, et al.PosterOpen access
2013Assessment of chinese learning in higher education : a study in Portugal and ChinaZhang YuyuMaster thesis Open access
2009Assessment of depression in aging contexts: general considerations when working with older adultsGonçalves, Daniela C.; Albuquerque, Pedro Barbas; Byrne, Gerard J., et al.ArticleRestricted access (UMinho)