Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por assunto PBL
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 10-22 de um total de 22 resultados.
< anterior
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2019
Integrating science, technology, engineering and mathematics contents through PBL in an industrial engineering and management first year program
Alves, Anabela Carvalho
;
Moreira, Francisco
;
Carvalho, M. Alice
, et al.
Artigo
Acesso aberto
15-Mai-2022
Mathematical modelling and simulation of the pendulum physical system in mathematical learning
Magalhães, José
;
Viseu, Floriano
;
Martins, Paula Mendes
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
15-Mai-2022
Mathematical modelling and simulation of the physical system of pulleys in mathematical learning
Magalhães, José
;
Viseu, Floriano
;
Martins, Paula Mendes
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
1-Jan-2021
Measuring sustainability and operational performance by Engineering Students in University-Business PBL partnerships
Alves, Anabela Carvalho
;
Abreu, Maria Florentina Queirós Silva
Artigo em ata de conferência
Acesso restrito UMinho
2017
Peer assessment in PBL: does gender matter?
Alves, Anabela Carvalho
;
Moreira, Francisco
;
Leão, Celina Pinto
Artigo em ata de conferência
Acesso restrito UMinho
2014
Practices of reading and writing at work in teams in Project-Based Learning
Theisen, Jossemar de Matos
;
Alves, Anabela Carvalho
;
Hattum-Janssen, Natascha van
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
3-Mar-2021
Resolução de problemas e gamificação: contributo para o ensino da programação
Silva, Hernâni Rodrigues da
Dissertação de mestrado
Acesso aberto
Ago-2009
The challenge of implementing a student-centred learning approach in large engineering classes
Danko, Cristina Carvalho
;
Duarte, António A. L. Sampaio
Artigo
Acesso aberto
2018
The construction of the project evaluation concept in a team of teachers
Da Matta, Eduardo Nadaleto
;
Neto, Octavio Mattasoglio
;
Lima, Rui M.
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
Mai-2018
The importance of peer assessment and self assessment in PBL applied to an administration course
Uebe Mansur, Andre Fernando
;
Alves, Anabela Carvalho
Artigo
Acesso restrito UMinho
2014
The importance of teamwork in the case of an interdisciplinary team of teachers from the first year of an engineering course
Cargnin-Stieler, Marinez
;
Lima, Rui M.
;
Alves, Anabela Carvalho
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
1-Jul-2016
The project-based learning experience of a new engineering campus from the perspective of the students
Correia, Waydja C.
;
Ghislandi, Marcos G.
;
Lima, Rui M.
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2019
Trello as virtual learning environment and active learning organiser for PBL classes: An analysis under Bloom's Taxonomy
Uebe Mansur, Andre Fernando
;
Alves, Anabela Carvalho
;
Torres, Roberta Braga
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto