Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1822/59896

Title[Recensão a] Tuominen, S., Kotilainen, S. (2012) Pedagogies of Media and Information Literacies. UNESCO Institute for Information Technologies in Education: Moscow. [Pedagogias dos Media e Literacias da Informação]
Other titles[Book review] Tuominen, S., Kotilainen, S. (2012) Pedagogies of Media and Information Literacies. UNESCO Institute for Information Technologies in Education: Moscow.
Author(s)Pessôa, Clarisse Alves Monteiro
KeywordsLiteracia Mediática
Pedagogias
Curriculum
Professores
Media literacy
Pedagogies
Teachers
Issue date2013
PublisherUniversidade do Minho. Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade (CECS)
JournalComunicação e Sociedade
CitationPessôa, C. (2013). Recensão do livro Pedagogies of Media and Information Literacies, de S. Tuominen & S. Kotilainen. Comunicação e Sociedade, 23, 310 – 313.
Abstract(s)[Excerto] “Pedagogies of Media and Information Literacies” é um livro de 2012, editado pela UNESCO Institute for Information Technologies in Education, uma das organizações mais ativas no desenvolvimento de bases para a Literacia Mediática, na Europa, e fruto das iniciativas geradas a partir do livro “Media and Information Literacy Curriculum for Teachers”. Criado por uma equipa de especialistas na área, tem como principal objetivo motivar os professores a ensinar as competências básicas necessárias para lidar com os media na contemporaneidade.
[Excerpt] The handbook “Pedagogies of Media and Information Literacies” was written in 2012 and published by the UNESCO Institute for Information Technologies in Education, one of the organizations which has most actively been involved in developing foundations for media and information literacy in Europe, and is the result of the initiatives arising from the book “Media and Information Literacy Curriculum for Teachers”. It was devised by a team of experts in the area and its main aim is to encourage teachers to teach the basic skills required to deal with media in contemporary life.
TypeArticle
DescriptionEnglish version - DOI: 10.17231/comsoc.23(2013).1633
URIhttp://hdl.handle.net/1822/59896
DOI10.17231/comsoc.23(2013).1632
ISSN1645-2089
e-ISSN2183-3575
Publisher versionhttp://revistacomsoc.pt/index.php/comsoc/issue/view/126/showToc
Peer-Reviewedyes
AccessOpen access
Appears in Collections:CECS - Artigos em revistas nacionais / Articles in national journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_Pessoa_leituras_PT.pdfVersão portuguesa52,45 kBAdobe PDFView/Open
2013_Pessoa_book-review_EN.pdfEnglish version54,31 kBAdobe PDFView/Open

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID