Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/52591
Registo completo
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Silva, Joana | por |
dc.contributor.author | Mamede, Ema | por |
dc.contributor.editor | Maj-Tatsis, Bozena | por |
dc.contributor.editor | Pytlak, Marta | por |
dc.contributor.editor | Swoboda, Ewa | por |
dc.date.accessioned | 2018-03-16T12:02:05Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Silva, J. & Mamede, E. (2016). Exploring patterns using inquiry-based lessons. In Bozena Maj-Tatsis, Marta Pytlak & Ewa Swoboda (Eds.), Inquiry based mathematical education, pp. 183-191. Rzeszów: WUR | por |
dc.identifier.isbn | 978-83-7996-292-1 | por |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1822/52591 | - |
dc.description.abstract | This study focuses on the exploration of patterns by 6th-graders in their mathematics class. It addresses two questions: 1) How do students embrace tasks involving patterns? 2) What difficulties do they face when solving these tasks? An intervention of three inquiry-based mathematics lessons comprising 3 tasks of patterns (3 to continue a sequence and 2 to investigate the sequence) was carried out. Qualitative methods were used to analyse students’ solving the tasks. Results show that students succeeded in the majority of the tasks. The inquiry-based lessons gave them an opportunity to solve problems and stimulate mathematical reasoning and students’ oral mathematics communication, creating a challenging environment in the classroom. | por |
dc.description.sponsorship | CIEC - Centro de Investigação em Estudos da Criança, IE, UMinho (UI 317 da FCT), Portugal | por |
dc.description.sponsorship | Fundos Nacionais através da FCT (Fundação para a Ciência e a Tecnologia) e cofinanciado pelo Fundo Europeu de Desenvolvimento Regional (FEDER) através do COMPETE 2020 – Programa Operacional Competitividade e Internacionalização (POCI) com a referência POCI-01-0145-FEDER-007562 | por |
dc.language.iso | eng | por |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego | por |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/FCT/5876/147313/PT | por |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Patterns | por |
dc.subject | Mathematics education | por |
dc.title | Exploring patterns using inquiry-based lessons | por |
dc.type | bookPart | por |
oaire.citationStartPage | 183 | por |
oaire.citationEndPage | 191 | por |
dc.subject.fos | Ciências Sociais::Ciências da Educação | por |
dc.description.publicationversion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | por |
sdum.bookTitle | Inquiry based mathematical education | por |
Aparece nas coleções: | CIEC - Livros e Capítulos de Livros |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Silva&Mamede_cme_2016.pdf | 339,25 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |