Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1822/37526

TitleWEB 2.0: literatura infantil/juvenil e comunidades interpretativas
Author(s)Azevedo, Fernando
Balça, Ângela
Bastos, Glória
KeywordsWeb2.0
Leitura
Literatura Infantil/Juvenil
Comunidades Interpretativas
Formação de leitores
Reading
Children’s literature/Young adult literature
Interpretative communities
Readers development
Issue date2015
JournalCaderno Seminal Digital
CitationAzevedo, Fernando José Fraga de; Balça, Ângela; Bastos,Glória. WEB 2.0: LITERATURA INFANTIL / JUVENIL E COMUNIDADES INTERPRETATIVAS, Caderno Seminal, 21 (23) 40-57, 2015.
Abstract(s)Este artigo discute como a web potencia a leitura de literatura infantil/juvenil e promove a criação/partilha entre comunidades interpretativas. Problematizamos o lugar desta matriz literária na Academia, o papel da social web na formação literária e cultural dos jovens e o desafio da web na configuração de novos públicos leitores.
This article discusses how the web enhances the reading of children’s literature / young adult literature and promotes the creation/ sharing between interpretative communities. It problematizes the place of this literary matrix at the Academy, the role of the social web in literary and cultural education of young people and the web challenge in new readerships.
TypeArticle
URIhttp://hdl.handle.net/1822/37526
DOI10.12957/cadsem.2015.14668
ISSN1806-9142
Publisher versionhttp://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/cadernoseminal/article/view/14668
Peer-Reviewedyes
AccessOpen access
Appears in Collections:CIEC - Artigos (Papers)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14668-57885-1-PB.pdf308,73 kBAdobe PDFView/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID