Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1822/36237

TitleCommunication in sustainable fashion brands
Other titlesA Comunicação nas marcas de moda sustentável
Author(s)Araújo, Mariana Bezerra Moraes de
Broega, A. C.
Ribeiro, Silvana Mota
KeywordsFashion
Sustainability
Communication
Consumption
Brands
Moda
Sustentabilidade
Comunicação
Consumo
Marcas
Issue date5-Nov-2014
Abstract(s)This article aims to analyze the relationship between communication and sustainable fashion brands observing the importance of communication in the visibility of the brand and its relationship with the consumer. This paper will address the sustainability and how environmental issues have become a global concern, including in fashion, that has to incorporate it, thinking of products in a more conscious way. In this context, we observe the emergence of a conscious consumption and simultaneously the growing of sustainable fashion brands. We also address the issue of brand communication and its importance.
O presente artigo tem como objetivo fazer uma análise da relação entre a comunicação e as marcas de moda sustentável, observando a importância da comunicação na visibilidade das marcas e na sua relação com o consumidor. Neste trabalho, serão abordadas a sustentabilidade e como as questões ambientais se tornaram uma preocupação mundial, inclusive na moda, que tem vindo a incorporá-la, pensando em produtos de forma mais consciente. Neste contexto, observa-se o surgimento de um consumo consciente e, paralelamente, de marcas de moda sustentável. Será ainda abordada a questão da comunicação de marcas e a sua importância.
TypeConference paper
DescriptionISBN: 978 88 6493 027 5
URIhttp://hdl.handle.net/1822/36237
Peer-Reviewedyes
AccessOpen access
Appears in Collections:DET/2C2T - Comunicações em congressos internacionais com arbitragem científica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CIMODE 2014 Mariana Araujo_Pag.Ing.pdfCOMMUNICATION IN SUSTAINABLE FASHION BRANDS 380,95 kBAdobe PDFView/Open
CIMODE 2014 Mariana Araujo_Pag.Pt.pdfA COMUNICAÇÃO NAS MARCAS DE MODA SUSTENTÁVEL 378,64 kBAdobe PDFView/Open

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID