Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1822/25978

TitleO papel da Capital Europeia da Cultura Guimarães 2012: fator de atração do turista espanhol
Author(s)Corte, Denise Pinheiro
Azevedo, António Joaquim Araújo de
KeywordsMarcas das cidades
Turismo
Desenvolvimento sustentável
Marketing Territorial
Eventos
Cities' brands
Tourism
Sustainable development
Territorial marketing
Events
Issue date8-Nov-2012
PublisherUniversidade Lusófona
Abstract(s)As transformações globais têm vindo a repercutir-se na dinâmica dos territórios, reservando um novo protagonismo quanto às vantagens competitivas e capacidade de resposta face aos desafios impostos pela globalização, requerendo maiores níveis de competitividade. Os eventos como as Capitais Europeias da Cultura (CEC’S) têm sido encarados como estratégias adotadas pelas cidades europeias como de projeção internacional, possuindo a capacidade de envolver as comunidades no processo de gestão local e de atrair turistas. Neste cenário, o estudo manifesta que mais de metade dos inquiridos, sabendo que Guimarães é CEC 2012, não tem intenção de visita, o que acaba por medir a notoriedade da cidade Guimarães demonstrando falta de saliência junto do público espanhol.
The global changes have been increasingly reflecting themselves in the dynamics of territories giving way to a new significance regarding the competitive advantages and ability to cope with the new challenges brought by globalization requiring from them higher levels of competitiveness. Events like "European Capitals of Culture" have been viewed as strategies adopted by the European cities as a means of promotion and international visibility. They are seen has drivers of local development having the ability to involve the communities in the process of local government and captivating tourists. In this context, the study shows that more than half of the inquired individuals, knowing that Guimarães is the 2012 European Capital of Culture, has no intention to visit the city, finding that measures the notoriety of the city of Guimarães showing the lack of an effective promotional campaign specifically directed to the Spanish public.
TypeConference paper
URIhttp://hdl.handle.net/1822/25978
Peer-Reviewedyes
AccessOpen access
Appears in Collections:iMARKE - Comunicações em Conferências Internacionais / Communications in International Conferences

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B8.34- Corte & Azevedo (2012)-LIC2012.pdf319,17 kBAdobe PDFView/Open

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