Percorrer por autor Rinke, Esther Subscrever estatísticas do autor Rinke, Esther

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ou inserir as letras iniciais:  

Mostrar 4-23 de um total de 25 resultados. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
Ago-2017Comparing the outcomes of early and late acquisition of european portuguese: an analysis of morpho-syntactic and phonetic performanceFlores, Cristina; Rinke, Esther; Rato, AnabelaArtigoAcesso aberto
Fev-2020Dialectal variation in European Portuguese Central Vowel PerceptionHorn, Valerie; Rinke, Esther; Flores, CristinaArtigoAcesso aberto
2015Um estudo comparativo sobre o conhecimento do sistema pronominal português por parte de falantes de português língua de herança e falantes de uma língua segundaFlores, Cristina; Rinke, EstherCapítulo de livroAcesso aberto
6-Nov-2020Factors constraining subject expression in european Portuguese spoken in Hamburg. A bi-generational corpus InvestigationFlores, Cristina; Rinke, EstherArtigoAcesso aberto
2019Heritage languages at school: implications of linguistic research on bilingualism for heritage language teachingFlores, Cristina; Rinke, Esther; Santos, Ana LúciaCapítulo de livroAcesso aberto
2019Heritage portuguese and heritage polish in contact with german: more evidence on the production of objectsRinke, Esther; Flores, Cristina; Sopata, AldonaArtigoAcesso aberto
2-Fev-2023How unique is the linguistic situation of endangered language speakers?Sopata, Aldona; Rinke, Esther; Flores, CristinaEditorial em revistaAcesso restrito UMinho
2022Language separation and stable syntactic knowledge: verbs and verb phrases in bilingual children’s narrativesFlores, Cristina; Rinke, Esther; Torregrossa, Jacopo, et al.ArtigoAcesso aberto
2016Linguistic foundations of heritage language development from the perspective of romance languages in GermanyFlores, Cristina; Kupisch, Tanja; Rinke, EstherCapítulo de livroAcesso aberto
2020Línguas de herança no contexto escolar. Contributos da investigação linguística.Flores, Cristina; Rinke, Esther; Santos, Ana LúciaCapítulo de livroAcesso aberto
Fev-2023Mehrsprachigkeit in Rio Grande do Sul: Zur Negation im Brasilianischen HunsrückischRinke, Esther; Flores, CristinaArtigoAcesso aberto
15-Abr-2016Migration und Mehrsprachigkeit in der Spracherwerbsforschung. Neuere Erkenntnisse aus dem PortugiesischenFlores, Cristina; Rinke, EstherArtigoAcesso aberto
22-Jan-2014Morphosyntactic knowledge of clitics by Portuguese heritage bilingualsRinke, Esther; Flores, CristinaArtigoAcesso aberto
17-Dez-2022Null objects in Polish heritage language acquisition in contact with GermanSopata, Aldona; Rinke, Esther; Flores, CristinaArtigoAcesso aberto
2017Null objects in the spontaneous speech of monolingual and bilingual speakers of European PortugueseRinke, Esther; Flores, Cristina; Barbosa, PilarArtigoAcesso aberto
Abr-2017Object realization across generations. A closer look on the spontaneous speech of Portuguese first and second generation migrantsFlores, Cristina; Rinke, Esther; Azevedo, CecíliaCapítulo de livroAcesso restrito UMinho
Jul-2022Perspetivas múltiplas sobre a competência bilingue de crianças lusodescendentes residentes na Suíça: A investigação linguística em diálogo com a didáticaFlores, Cristina; Gonçalves, Maria Lurdes; Rinke, Esther, et al.ArtigoAcesso aberto
Jan-2021Portuguese as heritage language in Germany - a linguistic perspectiveRinke, Esther; Flores, CristinaArtigoAcesso aberto
2020The relevance of language-internal variation in predicting heritage language grammarsFlores, Cristina; Rinke, EstherEditorial em revistaAcesso restrito UMinho
2022To hón ich imma insistieat. Syntactic stability in heritage Hunsrückisch German spoken in BrazilFlores, Cristina; Rinke, Esther; Wagner, ClaudiaArtigoAcesso restrito UMinho